Πέμπτη 4 Οκτωβρίου 2012

Μια όψη...

Η Ελληνική σκληροπυρηνική γραφειοκρατία αρχίζει να με τρομάζει. Ένα κράτος το οποίο καταναλώνει τόσο χαρτί με τρομάζει. Και σαφώς αναγνώστη, μιλάω αλληγορικά. Δεν με ενδιαφέρει το χαρτί, καθώς δεν απειλούνται τα δέντρα από τη δημιουργία χάρτου, παρά αφανίζονται ολόκληρα δάση για ξυλεία. Αλλά αυτό είναι ένα ΕΝΤΕΛΩΣ άλλο θέμα.
Επανέρχομαι λοιπόν, στην ελληνική γραφειοκρατία η οποία απαιτεί για την έκδοση οποιασδήποτε κάρτας παροχών υπηρεσίας πολλαπλά έγγραφα, τα οποία αποθαρρύνουν τον πολίτη από την έκδοσή της. Από την άλλη, η συγκομιδή χρημάτων γίνεται απλούστατα απλά επιδεικνύοντας κάποιο έγγραφο που να πιστοποιεί ότι ο οφειλέτης είσαι εσύ!
Με τον τρόπο αυτό δεν καταλαβαίνω απολύτως τι επιδιώκεται από το κράτος. Κάθε άλλο, αφού χάνει από την ταλαιπωρία και τη δυσαρέσκεια των πολιτών, ενώ παράλληλα ζημιώνεται και οικονομικά. Προσωπικά το μόνο που αντιλαμβάνομαι είναι πως αυτή η παθογένεια το μόνο που υποδηλώνει είναι μια ευθυνοφοβία ενός σαθρού συστήματος το οποίο προσπαθεί να διατηρήσει ισορροπίες, απλά και μόνο προσπαθώντας να επιρρίψει ευθύνες για την οποιαδήποτε δυσλειτουργία στο σφάλμα του πολίτη. Η προσκόμιση πολυάριθμων εγγράφων, ενέχει την πιθανότητα σφάλματος, κάτι που σε περίπτωση που ο πολίτης κάνει κάποιο λάθος, δεν θα μπορέσει επ' ουδενί να κατηγορήσει την κρατική μηχανή παρά τον εαυτό του, που δεν προσαρμόζεται σε αυτήν.

Στην τελική ανάλυση, καλλιεργεί το ίδιο το κράτος την έλλειψη αυτοεκτίμησης, και προσπαθεί να εμφυσήσει στον πολίτη τη νοοτροπία του ότι, θα αποκτήσει αυτοεκτίμηση, μόνο καταφέρνοντας να προσαρμοστεί σε ένα απαιτητικό γραφειοκρατικά και συγκεντρωτικό λειτουργικά σύστημα.

*Μια όψη απλά του πως μπορεί να διαμορφώνει η κρατική μηχανή, λειτουργίες, που κοαλλιεργούν την ιδεολογική, πνευματική και ηθική κατάπτωση και κατ' επέκταση τη μαζοποίηση στο πλήθος.
Η μάζα διαμορφώνει τα πάντα. Και η μάζα είναι εν προκειμένω άμορφη σαν πλαστελίνη.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου