Μέσα στην αιώνια αντίφαση που πορευόμαστε, είμαι παιδί της άνοιξης, γεννημένος τον Απρίλιο. Αγαπάω τον χειμώνα, λόγω της εσωστρέφειας που δημιουργεί. Συμπαθώ το φθινόπωρο, καθώς είναι η ακμή της ύπαρξης. Μέχρι πρότινος μισούσα το καλοκαίρι. Η παγιωμένη άποψη που ακόμα στηρίζω, είναι πως "το καλοκαίρι είναι για τους πλούσιους και τις γκόμενες", Τα πράγματα όμως, όσο μεγαλώνει κανείς, προσαρμόζονται και μπαίνουν σε φόρμες ανάλογα με τις ανάγκες που δημιουργεί η ίδια η ζωή. Και για να ακριβολογούμε, οι ανάγκες αυτές προκύπτουν από συγκυρίες που με τη σειρά τους ορίζουν αυτό το ακανόνιστο πράγμα που ορίζουμε ως ζωή.
Ήδη, οι τόσες αναφορές που έχουν γίνει για το καλοκαίρι, στο παρόν ιστολόγιο, έχουν δημιουργήσει ένα ολόκληρο πλαίσιο ιδεολογίας πίσω από αυτή την εποχή του χρόνου. Δε θα ήθελα να σταθώ εκεί, καθώς όλα αυτά ανήκουν στο παρελθόν. Μπορεί να ισχύουν κατά περίπτωση, αλλά όχι κατ' ανάγκην. Επομένως, οι προγενέστερες αναρτήσεις είναι οδηγός για τις τωρινές, και παράλληλα, το λεηλατημένο βασίλειο μιας παροπλισμένης και τουτέστιν ανώριμης σκέψης.
Η είδηση πως το ακαδημαϊκό έτος θα λήξει στις αρχές Αυγούστου θορύβησε πολλούς. Η εξεταστική μέσα στον Ιούλιο, και τα μαθήματα καθ'όλον τον Ιούνιο και τις πρώτες έντεκα μέρες του Ιουλίου, αποτέλεσαν σε όλα τα πηγαδάκια το πρώτο θέμα συζήτησης, όμως όλη αυτή η αναστάτωση έγινε γαργάρα, στο βωμό των απεργιακών κινητοποιήσεων Σεπτεμβρίου-Δεκεμβρίου. Μεταξύ μας, ήμασταν μαθημένοι στην εξεταστική τέλη Ιουνίου, αρχές Ιουλίου. Ζέστη, ιδρώτας και ένας ήλιος που περιφρονεί με τις ακτίνες του αυτούς που μένουν μέσα στην ωραιότερη τσιμεντούπολη του γαλαξία. Σίγουρα όμως η προοπτική μαθημάτων και εξεταστικής ως τις αρχές Αυγούστου, είναι κάτι τουλάχιστον βάρβαρο και ψυχοφθόρο, καθώς το καλοκαίρι είναι αυτό που περιμένουμε όλοι. Όσοι το αγαπούν, κι όσοι το μισούμε. Οφείλουμε τουλάχιστον οι δεύτεροι, να παραδεχτούμε πως ενώ κατακεραυνώνουμε τους ανθρώπους που ζουν για το καλοκαίρι, όλοι το θεωρούμε ως τη στιγμή ορόσημο της χρονιάς. Μια στιγμή ανέμελης ζωής. Σύντομη στιγμή. Παρατεταμένη στιγμή.
Στην κατεύθυνση αυτή, έπεισα τον εαυτό μου πως δεν είναι όλα τελικά τόσο άσχημα. Καμιά φορά πρέπει σαν άλλος Διογένης να κοιτάς τον ήλιο κατάματα και να σκέφτεσαι πως ο ζωοποιός αυτός Θεός, φροντίζει για σένα, ακόμα κι αν καμιά φορά σε ταλαιπωρεί. Η κεντρική είσοδος της Φιλοσοφικής Σχολής Αθηνών, βλέπει στη Δύση. Και για να είμαστε ακριβείς, με μια τάση προς τα νότια. Ο Λυκαβηττός, άγρυπνα μάτια του λεκανοπεδίου, ορθώνεται στο βάθος, ενώ το Ποικίλο όρος, ο νευρώνας αυτός της Πάρνηθας, καταλήγει πτωτικά προς τον Πειραιά. Τα μαθήματα που θα τελειώνουν στις 18.00, θα δίνουν την ευκαιρία σε όποιον θέλει να δίνει λίγο χρόνο από τη ζωή του, στον ήλιο. Λίγο χρόνο για να ξεκινήσει τη σταδιακή βουτιά του προς την άγρια Δύση, ματώνοντας τον αθηναϊκό ουρανό με μενεξεδένιο αίμα που γοργοστάζει.
Η ξηρασία χτυπάει κόκκινο, το μπλουζάκι έχει νωτίσει από την ανάσα του σώματος και τον ιδρώτα, και ο τελευταίος τζίτζικας σταματάει το επαναλαμβανόμενο μονότονο τέμπο του. Προτού κρίνεις, όπως εγώ, τον τζίτζικα. Σκέψου πως περιμένει μια ολόκληρη αιωνιότητα, για να εμφανιστεί, σε ένα μόνο καλοκαίρι. Ακόμα κι αν δεν τα καταφέρνει στο τραγούδι, ίσως θα μπορούσες να του δώσεις ένα χειροκρότημα. Τουλάχιστον αυτός προσπάθησε. Επιβεβαίωσε την ύπαρξή του. Εσύ ;