Τετάρτη 31 Οκτωβρίου 2012

Τσάο

To παν είναι να μπορείς να αξιοποιείς σωστά τον εαυτό σου. Κάτι τέτοιο συνεπάγεται το να είσαι πάντα παντού. Να χώνεσαι σε οτιδήποτε μπορείς να έχεις λόγο και να υπερασπίζεσαι τη γνώμη σου.
Ο άντρας μόνο τότε μπορεί να λογιστεί άντρας, όπως υποστηρίζει ένας σύγχρονος ποιητής. Όταν δεν φοβάται να πει την άποψή του. Και να τη στηρίξει μέχρι το έσχατο σημείο.
Δεν ξέρω γιατί έγινε τέτοια έναρξη στην συγκεκριμένη ανάρτηση. Ίσως είναι η μουσική που τρυπάει τον εγκέφαλο όλη μέρα. Ίσως είναι ότι σε λιγότερο από μια ώρα μπαίνει ο αγαπημένος μου μήνας. Και με βρίσκει ίσως στην αγαπημένη μου κατάσταση. Την οποία δεν ξέρω αναγνώστη αν πρέπει να την προσδιορίσω. Όχι ότι είναι politically incorrect απλά δεν βρίσκω το λόγο.
Αύριο πάλι ξύπνημα για σχολή και το απόγευμα δουλειά και ένα ίσως καταπραϋντικό σαββατοκύριακο το οποίο έρχεται. Στο μυαλό ανακατεμένες σκέψεις, αλλά δεν πειράζει. Ας είναι. Όλα όσα με φοβίζουν, θα γίνουν καλώς ή κακώς. Αναγνώστη μου δεν ξέρω αν αυτά που γράφω είναι η προσωποποίηση της σύγχυσης αλλά νιώθω πως αυτή τη στιγμή γράφω για πλάκα ένα βιβλίο χωρίς κανένα θέμα. Με αλληλοδιαδεχόμενες προτάσεις.

Τα πόδια κουνιούνται νευρικά. Μια περίεργη και άκαιρη υπερένταση. Και καπνός για ένα μόλις τσιγάρο. Θα το κάνω αργότερα.

Έρχομαι αύριο αναγνώστη μου, με τις εντυπώσεις του Νοεμβρίου.

ΥΓ. http://www.youtube.com/watch?v=qsUqKuTlE3A&feature=relmfu
ΥΓ2. Φέρε ένα ποτό, σε παρακαλώ...

Κυριακή 28 Οκτωβρίου 2012

Απολεσθέντα

Άνθρωπος. Τι ανικανοποίητο ον. Ποτέ δεν του φτάνουν τα πράγματα που κατέχει ή που βιώνει. Συνέχεια θέλει ολοένα και περισσότερα. Από κάποιες απόψεις κάτι τέτοιο δεν είναι κακό, ούτε ενοχλητικό, καθώς μερικές φορές είναι προς όφελος τόσο του ιδίου, όσο και των γύρω του. Σε άλλες περιπτώσεις βέβαια,   μπορεί να είναι καταστροφικό. Το αξιολογικό της υπόθεσης όμως δεν απασχολεί το παρόν blogspot. Όχι ότι ο γράφων είναι αμοραλιστής. Παράτησα προ πολλού πολλές ιδέες που ενστερνιζόμουν, χωρίς βέβαια να εξαλείφω ψύγματά τους που φανερώνονται στην συμπεριφορά μου, όπως κάθε άνθρωπος φυσικά δεν αλλάζει από τη μια μέρα στην άλλη αυτά που πιστεύει.
Ας περάσουμε όμως στην ταμπακιέρα. Η πλεονεκτική φύση του ανθρώπου τον κάνει άπληστο. Και η απληστία αυτή λειτουργεί σαν ναρκωτικό. Ανάλογα με την επίδραση, και το πόσο θα "ανυψώσει" τον χρήστη, αναλογικά θα τον ρίξει. Και στην προκειμένη, μιλάμε για ένα πολύ σκληρό ναρκωτικό. Η απληστία λειτουργεί συσσωρευτικά και πάντα το peak μιας ημέρας λειτουργεί σαν τη βάση της επόμενης. Και έτσι το άτομο μαζεύει ολοένα και περισσότερα πράγματα σε υλικό ή πνευματικό επίπεδο. Η αποστέρηση κάποιων από αυτά όμως ανάλογα με το πόσο άπληστα τα συσσώρευσε, τον πονάνε περισσότερο.
Και σε υλικό επίπεδο ίσως να υπάρχει κάτι που να αντικαθιστά την απώλεια ενός αντικειμένου με μεγάλη αντικειμενική αξία. Όμως σε πνευματικό επίπεδο ή σε συναισθηματικό, τα πράγματα αρχίζουν να γίνονται όλο και πιο δύσκολα. Η απώλεια, μέχρι να φτάσει στο σημείο του να γίνει συνήθεια, περνάει διάφορες φάσεις που είναι επώδυνες, όπως η στέρηση σε κάποιον τοξικομανή. Μπορεί να οδηγήσει το άτομο σε σημείο παραφροσύνης ή ακόμα και μανίας. Αυτό συμβαίνει για τον απλό εξής λόγο. Τα συναισθήματα, και οι ιδέες, συνήθως ταυτίζονται με κάποιο άτομο ή με μια κατάσταση. Η απώλεια αυτών -κυρίως των ατόμων που συνδυάζονται με μια εμπειρία- είναι σκληρή, καθώς δεν μπορεί να γίνει καμιά ανάκληση της τότε εμπειρίας. Κάτι τέτοιο είναι φύσει αδύνατον. Ο,τι βιώνεται και περνάει, καταγράφεται στην ιστορία και ταξιδεύει προς τα πίσω στο διηνεκές του χρόνου. 
Ο ανθρώπινος νους δε μπορεί να συλλάβει την απώλεια. Όσο ψύχραιμος και αν δείχνει, η απώλειά κάποιων ερεθισμάτων που έχουν ταυτιστεί με ένα πρόσωπο, προσωπικά θεωρώ πως φέρνει τον εγκέφαλο σε μεγάλη σύγχυση, καθώς πρέπει να επαναπροσαρμοστεί η πραγματικότητα σε νέες συνθήκες. Και όσο ευπροσάρμοστος κι αν είναι ο καθένας, σίγουρα το σοκ είναι αναμενόμενο, απλά εκδηλώνεται την εκάστοτε φορά με βάση της σημασία του συμβάντος και την αναγκαιότητα του απολεσθέντος ατόμου.
Κατακλείδα δεν υπάρχει. Η απώλεια θα υπάρχει. Είτε είναι μόνιμη, είτε περιστασιακή, είτε συμβολική, είτε κυριολεκτική. Από εκεί και πέρα είναι στο χέρι του επιστάτη πως θα διαχειριστεί τα απολεσθέντα. 

Η παρούσα ανάρτηση μπορεί να έχει μια περίεργη προσέγγιση. Και όντως η δομή της μπορεί να είναι αλλοπρόσαλλη αλλά ίσως να είναι η πρώτη ολοκληρωμένη ανάρτηση μετά από κάμποσες μέρες. Με υστερόγραφα, όπως παρατήρησε ένας αναγνώστης πρόσφατα.

ΥΓ. Χρόνια πολλά σε όλους τους Έλληνες. Το έπος του '40 είναι πιο επίκαιρο από ποτέ.
ΥΓ2. Αναγνώστη μου να έχεις χόμπυ. Έστω ένα. Κι ας μην έχεις κανέναν να συζητήσεις γι'αυτό. Σου δίνει ελπίδα και δύναμη, ότι πάντα θα γίνεσαι καλύτερος.
ΥΓ3. Αναγνώστη μου να ακούς μουσική. Οποιαδήποτε μουσική σε εκφράζει. Δεν υπάρχει πιο σκληρό ναρκωτικό
ΥΓ4. Άλλη μια βδομάδα ξεκινά. 

Σάββατο 27 Οκτωβρίου 2012

Μέσα

Αποφασίζεις να μπεις σε μια σπηλιά. Είσαι προμηθευμένος με όλα τα απαραίτητα αξεσουάρ και ξεκινάς την εμπειρία αυτή. Βασικός σύμμαχος το κράνος με το φως. Τα υπόλοιπα λειτουργούν εφόσον το φως σου επιτρέπει να τα βλέπεις. Ξεκινάς την κατάβαση αυτή και στην πορεία καταλαβαίνεις πως αυτό που πάντα ήθελες να κάνεις είναι τέτοιου είδους καταβάσεις.  Προοδευτικά λόγω της πίεσης αρχίζεις να νιώθεις μια δυσφορία και ξεκινάς τη λειτουργία του οξυγόνου που έχεις προμηθευτεί μαζί σου. Το βάθος ανεβαίνει, και βρίσκεσαι όλο και πιο μέσα στην σπηλιά και ο ενθουσιασμός σου, με τα ευρήματα που ανακαλύπτεις γίνεται όλο και πιο μεγάλος. 
Ξαφνικά από απροσεξία σε κάνει να σπας το μανόμετρο. Πλέον δεν ξέρεις τι πίεση ασκείται όμως εξακολουθείς να κατεβαίνεις. Τα ευρήματα εξακολουθούν να είναι πολλά και νιώθεις απίθανα που μέσα στα σπλάχνα της μάνας γης, ένα μυρμήγκι σαν εσένα περπατά και έχει τέτοιες δυνατότητες. Ξανά όμως λες και ήθελες σπας ρολόι σου και χάνεις και την αίσθηση του χρόνου. Αρχικά σκέφτεσαι πως δεν σου χρειάζεται γιατί υπάρχει χρονική ένδειξη στο οξυγόνο, και είσαι εξασφαλισμένος. Όμως η όλη αυτή απώλεια αξεσουάρ δεν καταλαβαίνεις πως οδηγεί το ταξίδι σου στο τέλος. Ενώ γίνεται η κατάβαση επικίνδυνη και απόκρημνη χρειάζεται να χρησιμοποιήσεις το σχοινί σου για να κρατιέσαι από κάπου. Όμως το σχοινί σπάει και βρίσκεσαι πεσμένος από μεγάλο ύψος με την πλάτη στο χώμα μέσα στην σπηλιά. Συνέρχεσαι και καταλαβαίνεις πως τουλάχιστον έχεις το οξυγόνο σου και το φως που ίσως να σου εξασφαλίσουν την παραμονή σου ώσπου θα βγεις από την άλλη μεριά ή θα γυρίσεις από εκεί που ήρθες. Ο υπόλοιπος εξοπλισμός σου είναι κατεστραμμένος από την πτώση και εκείνη τη στιγμή το οξυγόνο σου τελειώνει. Χάνεις τις αισθήσεις σου όμως το φως από το κράνος σου είναι η μόνη ελπίδα για να σε βρουν και ίσως να σε επαναφέρουν.

Συνετίσου. Είσαι σε μια σπηλιά. Τι να κάνει το φως ;

Παρασκευή 26 Οκτωβρίου 2012

Τετάρτη 24 Οκτωβρίου 2012

Καθείς

Στην εποχή που ο οποιοσδήποτε γίνεται Καθένας από Κάποιος και το αντίστροφο.
Και κάτι διδακτικό και αρμόζον στην περίσταση.


Το βράδυ γύρισε ο Πολύφημος κι έφαγε κι άλλους δυο από τους συντρόφους. Τον πλησίασε τότε ο Οδυσσέας κρατώντας ένα ασκί με γλυκό κρασί και του πρόσφερε να πιει.
Εκείνος ήπιε, του άρεσε και ζήτησε κι άλλο. «Ποιο είναι το όνομά σου» ρώτησε τον Οδυσσέα τότε. «Κανένα με φωνάζουν», απάντησε εκείνος. «Εσένα, Κανένα, θα σε φάω τελευταίο», ξανάπε ο Κύκλωπας και συνέχισε να πίνει, ώσπου τελείωσε όλο το κρασί και μεθυσμένος αποκοιμήθηκε.
Σηκώθηκε τότε ο Οδυσσέας, άρπαξε το μυτερό κλαδί και, με τη βοήθεια των συντρό­φων του, το κάρφωσε στο μάτι του Πολύφημου. Εκείνος πετάχτηκε ουρλιάζοντας και φώναζε βοήθεια.

Οι άλλοι Κύκλωπες έτρεξαν έξω απ’ τη σπηλιά «Τι έπαθες, Πολύφημε», ρωτούσαν. «Με τύφλωσε ο Κανένας». «Αφού κανένας δε σε τύφλωσε, τι φωνάζεις» του απάντησαν κι έφυγαν θυμωμένοι.

Τα ξημερώματα ο Κύκλωπας άνοιξε την πόρτα της σπηλιάς και κάθισε εκεί με απλω­μένα χέρια για να τους πιάσει. Όμως ο Οδυσσέας έδεσε τους συντρόφους του κάτω από την κοιλιά των πιο μεγάλων κριαριών κι ο ίδιος κρεμάστηκε απ’ τα μαλλιά του πιο μεγάλου ζώου.Ο Κύκλω­πας χάιδευε στη ράχη τα κριάρια, καθώς έβγαιναν, και δεν κατάλαβε πως από κάτω ήταν οι άνθρωποι.

Όταν βγήκαν όλοι απ’ τη σπηλιά, έτρεξαν στο καρά­βι και ξεκίνησαν. Καθώς απομακρύνονταν, φώναξε ο Οδυσσέας.

«Πολύφημε, αν σε ρωτή­σουν ποιος σε τύφλωσε, να πεις ο Οδυσσέας, ο γιος του Λαέρτη απ’ την Ιθάκη».
Άρπαξε τότε ένα τερά­στιο βράχο ο Κύκλωπας και τον έριξε στο καράβι, μα δεν το χτύπησε. Κι αμέσως σήκωσε τα χέρια του στον ουρανό και είπε: «Πατέρα, Ποσειδώνα, τον Οδυσσέα που με τύφλωσε μην τον αφήσεις να γυρίσει στην Ιθάκη, μα αν είναι να γυρί­σει, να περάσει χίλια βάσα­να, να φτάσει μόνος, με ξέ­νο πλοίο, κι εκεί να τον βρουν καινούριες συμφο­ρές».

ΥΓ.Έχω δυο ζωές
      Την πρώτη ζω για πάντοτε τη νιότη
      Τη δεύτερη την ξοδεύω τραγουδώντας για την πρώτη
      Τις μπερδεύω μεταξύ τους, ναι, συνήθως
      Συχνά φοράω παπούτσια και γυρνάω στην πόλη σαν γραμμένος στίχος
      Και όποιον συναντάω και με καταλάβει
      Με παίρνει σπίτι μαζί του και τον στίχο αναπαράγει
      Και όσο αυτός που με 'χει πάρει με πάει σπίτι σκεπτόμενος
      Είμαι πιο κάτω δυο στενά και με διαβάζει ο επόμενος.

Δευτέρα 22 Οκτωβρίου 2012

Δίκες

Οι ιστορίες τελειώνουν πολλές φορές με τη δικαίωση του πιο ανδρείου ή του πιο δίκαιου. Του "καλού" όπως μάθαμε από παιδιά να λέμε, καθώς ο διαχωρισμός σε καλό και κακό είναι από τους μείζονες όρους που θέτει η ανθρώπινη αγελαία συμπεριφορά. Σε κάποιες περιπτώσεις, για την αλλαγή του τετριμμένου η ιστορία τελειώνει με νίκη του "κακού". Ακόμα και τότε όμως μένει η υπόνοια ότι το "καλό" θα επανέλθει και τελικά θα υπερισχύσει.
Πάγια τακτική άλλωστε είναι στην πλοκή της οποιασδήποτε ιστορίας, να κάμπτονται οι δυνάμεις του "καλού" και ο "κακός" να φτάνει στην τελειωτική νίκη, όταν τότε όλο το σύμπαν συνωμοτεί για τη νίκη του αγαθού της υπόθεσης. Δεν το κρίνω αυτό καθ'αυτό καθώς δεν έχει να κάνει τόσο άμεσα με το θιγόμενο ζήτημα.
Η ουσία είναι πως ο,τι γίνεται ίσως γίνεται για κάποιο σκοπό. Είναι μια δοκιμασία που σε κρίνει σαν δικηγόρο. Σαν συνήγορο υπεράσπισης, του ίδιου σου του εαυτού. Στις δίκες της ζωής του, ο καθένας επιλέγει αν θα σταθεί και αν θα είναι φυγόδικος. Αν θα είναι νικητής ή θα είναι χασοδίκης. Μπορεί η τελεολογία των πραγμάτων να είναι ένα από τα μεγαλύτερα κλισέ της ανθρωπότητας, όμως αυτός που το είπε πρώτος σίγουρα θα παρατήρησε πως στη ζωή του, συνέβαινε κάτι τέτοιο για να τον οδηγήσει τελικά στο συμπέρασμα αυτό. Και το συμπέρασμα αυτό έχει να κάνει περισσότερο με το ότι όλα έχουν λόγο που γίνονται στη ζωή, αλλά το ζήτημα είναι εσύ να διαμορφώσεις τον σκοπό τους.
Το να κάθεσαι άπραγος και να περιμένεις να ολοκληρωθεί ο κύκλος οποιασδήποτε δοκιμασίας τίθεται ως εμπόδιο, είναι ένα από τα θανάσιμα αμαρτήματα που ανέφερε στη Θεία Κωμωδία ο Ντάντε. Η ενεργητική αντιμετώπιση βέβαια μπορεί να γίνει και παθητικά αλλά αυτό για να εξηγηθεί θέλει αρκετές γραμμές που δεν έχουν νόημα αν ο αναγνώστης από μόνος του δεν μπορεί να καταλάβει πως κάποιος μπορεί (κατά οξύμωρο σχήμα) να ενεργεί παθητικά.
Βασικός παράγοντας που λειτουργεί ως κίνητρο για την επικράτηση του καλού είναι η Πίστη. Η ελπίδα δηλαδή στο ότι τα πράγματα θα συνδυαστούν έτσι, ώστε ο loser της ζωής κάποια στιγμή να αποδείξει ποιος είναι. Και ο winner που πάντα προήλαυνε σε βάρος άλλων να αποδειχτεί πως έφτασε εκεί που έφτασε ραδιουργώντας και όχι παράγοντας έργο. Η Πίστη αυτή δεν είναι ορισμένη. Έχει να κάνει ξεκάθαρα με το που εναποθέτει ο καθένας τις ελπίδες του. Άλλος επιλέγει τη θρησκεία, άλλος επιλέγει τα υλικά αγαθά, άλλος τον ίδιο του τον εαυτό. Άλλοι βρίσκονται στο μέσον, και μοιράζουν την Πίστη τους εφαρμόζοντας το "συν Αθηνά και χείρα κίνει".
Η κατάληξη δεν προβλέπεται καθώς υπάρχουν πάντα αστάθμητοι παράγοντες. Καμία δίκη δεν έχει προδιαγεγραμμένο αποτέλεσμα γιατί ποτέ κανείς δε θα ξέρει ο κάθε συνήγορος τι έχει μέσα στον χαρτοφύλακά του. Σαν παρτίδα χαρτιών τα καλά φύλλα πάντα κάνουν την έκπληξη στο τέλος.

Το ζήτημα είναι αν έχεις σκοπό να αφιερώσεις όλη σου τη ζωή σε μια Δίκη. Μπορείς ;

ΥΓ. http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%97_%CE%94%CE%AF%CE%BA%CE%B7
ΥΓ2.  "Απόψε σου ’πα σ’ αγαπώ και κοίταξες αμήχανα
          αυτό είναι τρέλα σίγουρα
          αυτό είναι το σήμερα πίσω απο τα σίδερα
          σε κοιτάζω, τα πιάνεις με την γροθιά σου
          και τα μελάνια προδώσανε τ’ όνομά σου
          κρίμα, γυρίζω προς Αθήνα
          χαμόγελα σηκώνει το κλίμα
          καπνός μυρίζει, στη γειτονιά κάψανε το τμήμα
          κι αργά στο πάρκο σε βρήκα
          κι εκεί τα ήπια, τα είπα μαζί σου νύχτα
          κι εκεί μ’ αγκάλιασες ξανά σενιοριτα"
http://www.youtube.com/watch?v=aOrUdgOsQck&feature=related

Κυριακή 21 Οκτωβρίου 2012

Σκοπός

Όλα φθίνουν. Όλα καταρρέουν. Άλλα εύκολα σαν έναν πύργο με τραπουλόχαρτα, άλλα δύσκολα σαν ένα ποδοσφαιρικό στάδιο. Πάντως γίνονται συντρίμμια. Θρυμματίζονται και φτάνουν στην ατομική τους μορφή. Άλλοτε φτάνουν στην εξάχνωση και γίνονται άυλη ύλη και χάνονται ολοκληρωτικά. Η φύση αποφασίζει γι'αυτό, υποστηρίζουν κάποιοι. Κάποιοι άλλοι μιλούν για ανώτερες υπάρξεις που καθορίζουν τη ροή των συμβάντων. Άλλοι πιστεύουν πως τα ίδια τα πράγματα θα αποφασίσουν για την εξέλιξή τους.
Την αλήθεια κανείς ποτέ σε αυτήν την ζωή δε θα τη μάθει. Μέχρι να φτάσει επομένως στην ζωή εκείνη που αποκαλύπτεται η αλήθεια, επιλέγει τρόπους ερμηνείας των παραπάνω. Άλλες φορές κάθετα, άλλες φορές ευρισκόμενος στο μέσον δύο αντιλήψεων.

Δεν ξέρω κατά πόσο το "τέλος" σύμφωνα με την αριστοτελική θεωρία είναι ο "σκοπός". Όταν σε κάτι όμορφο μπαίνει τέλος αυτό είναι ο σκοπός του ; Να φτάσει δηλαδή στην παρακμή ; Και για να φτάσει στην παρακμή χρειάζονται κακές επιλογές από τους εμπλεκόμενους ή πάλι παρεμβαίνουν οι δυνάμεις που προαναφέρθηκαν και φέρνουν αυτόκλητα το τέλος αυτές ;

Η ζωή αυτή είναι μια δοκιμασία. Δεν ξέρω ποιος μας κρίνει αλλά άλλες φορές είναι δίκαιος και άλλες άδικος. Λογικό με τέτοιον φόρτο εργασίας. Θα έρθει η ώρα που όλοι θα σταθούμε απέναντί του, να δώσουμε εξηγήσεις. Το ζήτημα όμως είναι να ζητήσουμε και εξηγήσεις.

ΥΓ.http://www.youtube.com/watch?v=AzQTeCn5HBg&feature=related
ΥΓ2. Η Δευτέρα πέρασε, όμορφα μου γέλασε, έφτασε κι η Τρίτη βράδυ ξαφνικά ξημέρωσε, χόρεψε η Τετάρτη, κι αγκάλιασε την Πέμπτη, έχεις ραντεβού σε λίγο να ξυπνήσεις πρέπει, κι αν δεν έχεις κέφι αύριο είναι Παρασκευή, κι αν δεν έχεις έρθει πέρνα από το μαγαζί, ξύπνησε το Σάββατο και σε βρήκε ανάκατο, τα 'πιες, μα σήμερα είσαι ωραία γιατί είναι Κυριακή..
http://www.youtube.com/watch?v=aHLGdXYJoLM

Σάββατο 20 Οκτωβρίου 2012

20.10.2012

Σάββατο απόγευμα  Ουδετερότητα. Μετριοπάθεια. Παντελής έλλειψη ακραίων καταστάσεων. Κάτι διόλου συνηθισμένο καθώς η απουσία έγινε συνήθεια. Η έλλειψη έγινε καθημερινότητα και η ρουτίνα έγινε εθισμός. Οι απαιτήσεις έπεσαν στο ελάχιστον και μονοπωλούνται από συγκεκριμένα πράγματα που σε ανησυχούνε μήπως μονοπωλήσουν και τη ζωή σου κάποτε.
Καφές και αλλόκοτη για τα καθημερινά γούστα σου μουσική, καθώς ενώ το καις στο χιπ χοπ, το progressive trance κυριαρχεί στις επιλογές σου, κατά τα πρότυπα του Best 92.6 το βράδυ. Ανοιχτά παράθυρα στα μπαλκόνια σου, ανοιχτά παράθυρα στην οθόνη σου που πλέον έγινε το παράθυρό σου στον κόσμο. Το φόρουμ που γράφεις, ένα αντίστοιχο αγγλικό φόρουμ, youtube με την προαναφερθείσα μουσική, live αγώνας με το σκορ της αγαπημένης σου ομάδας που παραπαίει, και η σελίδα κοινωνικής δικτύωσης που συμμετέχεις, που έχει γίνει ένας τρόπος επικοινωνίας με τους έξω. Βλέπεις τον εαυτό σου να γίνεται αυτό που κορόιδευες και παρόλ' αυτά, εξακολουθείς να παραμένεις μπροστά από την οθόνη σου, ενώ παράλληλα σε διακατέχει ένα πάθος να ικανοποιήσεις έναν εθισμό σου, και τα καπνά σου είναι άδεια.
First world problems. Θλιβερό γιατί εύκολα παρεξηγήσιμα είναι τα παραπάνω για το άτομο που τα εκφράζει, καθώς άλλοι δεν έχουν ψωμί να φάνε, όμως φαινομενικά αυτή η ταύτιση είναι λάθος αφού τα θιγόμενα ζητήματα δεν αφορούν τον υλικό κόσμο, ούτε αποδίδουν τα προβλήματα σε δυσλειτουργίες της κοινωνίας ή των κρατικών μηχανισμών, παρά στο άμεσα εμπλεκόμενο πρόσωπο. Επομένως προτού γίνουν οι παραπάνω γραμμές υπόστρωμα για  λιβελογραφία στο μυαλό κάποιου αναγνώστη ας δει πίσω από τις λέξεις.

Πίσω στο θέμα, η ζωή εντάσσεται στο μοντέλο της μάζας το οποίο είναι μονόδρομος τόσο για τον εύκολα παρασυρόμενο όσο και για τον άνθρωπο με φρένα. Το ζήτημα δεν είναι το αποτέλεσμα καθώς είναι προδιαγεγραμμένο, αλλά ο χρόνος αντίστασης.

Η παρούσα ανάρτηση ήταν πραγματικά πολύ ανέμελη ιδεολογικά. Κάτι τέτοιο το συλλαμβάνεται ο γράφων όταν δεν μπορεί να βάλει έναν τίτλο. Θα μπορούσε επίσης ο γράφων να την εμπλουτίσει πολύ περισσότερο και με άλλες σκέψεις στο μοτίβο αυτών της πρώτης παραγράφου, όμως φοβάται πως αυτά τα λεγόμενα, μπορεί να θεωρηθούν ως κλάψα και όχι ως μια κατάθεση ιδεών.
Άρα καλύτερα να τα παραβλέψει

ΥΓ.http://www.youtube.com/watch?v=oEpJ3_rgFig
ΥΓ2.   Kι όταν ένα καλό βράδι
          θα τελειώσει μου το λάδι
          κι αμολήσω την πνοή
          (ένα πουφ! είν' η ζωή)
Κ. Βάρναλης
ΥΓ3."Ξύπνα, ο ύπνος είναι ξάδερφος με τον θάνατο"

Πέμπτη 18 Οκτωβρίου 2012

Μεγιστίας ο Ακαρνάν

ΜΕΓΙΣΤΙΑΣ.     Ενας λησμονημένος ηρωας




                                                     « ...;Ανδρών επιφανών πάσα γή τάφος ...;»

                                                         Θουκυδίδου Περικλέους Επιτάφιος ΙΙ, 43.4



   Ήταν μία ανοιξιάτικη ημέρα του 2006, ηλιόλουστη και θερμή, όταν ο επισκέπτης - προσκυνητής βρέθηκε για μίαν ακόμη φορά στον Ιερόν χώρο των Θερμοπυλών, οδηγούμενος από μία εσωτερική παρόρμηση. Βυθισμένος σε ένα ποταμό σκέψεων και συντονισμένος με την ζωντανή ιστορία, η οποία αναδύονταν μέσα από το επιβλητικό τοπίο, περιφέρονταν στον τόπο της μεγάλης θυσίας, ιχνηλατώντας τα ιστορικά δρώμενα της μεγάλης των Θερμοπυλών μάχης επάνω στο έντονο ανάγλυφο της περιοχής.

   Οι θερμές πηγές, τα ίχνη του Φωκικού τείχους, τα σημεία των στενών διαβάσεων, όπου οι ολίγοι λεοντόκαρδοι Έλληνες οπλίτες σταμάτησαν το μεγαλύτερο στην ιστορία στράτευμα των Περσών, ο διαμορφωμένος από προσχώσεις χώρος, όπου επιβλητικά ορθώνεται το άγαλμα του Λεωνίδα και τα μνημεία των Τριακοσίων Λακεδαιμονίων και των Επτακοσίων Θεσπιέων του Δημοφίλου και ο σιωπηλός λόφος του Κολωνού, έχαναν στα μάτια της φαντασίας του την σημερινή τους μορφή και έπαιρναν την μορφή, την οποίαν είχαν εκείνες τις πλέον ένδοξες τρείς θερινές ημέρες του έτους 480 π.Χ.

   Με τον νού του να γυρίζει γύρω από την ιστορική περιγραφή της μάχης, την οποία με μεγάλη γλαφυρότητα διέσωσε ο Ηρόδοτος και με την εικόνα ενός ονόματος να παρεμβάλλεται συνεχώς στην σκέψη του, ο επισκέπτης - προσκυνητής ανηφόρισε αργά το δρομάκι προς το λόφο της τελικής θυσίας. Η εικόνα του ονόματος τον συνόδευε πάντα, γραμμένη με κεφαλαία αρχαϊκά γράμματα: ΜΕΓΙΣΤΙΑΣ!!

   Στάθηκε με ευλάβεια στην κορυφή του λόφου του Κολωνού, μπροστά στην μνημειακή επιγραφή «Ω ΞΕΙΝ ΑΓΓΕΛΛΕΙΝ ΛΑΚΕΔΑΙΜΟΝΙΟΙΣ ΟΤΙ ΤΗΔΕ ΚΕΙΜΕΘΑ ΤΟΙΣ ΚΕΙΝΩΝ ΡΗΜΑΣΙ ΠΕΙΘΟΜΕΝΟΙ», την στεφανωμένη με μπουκέτα αγριολούλουδα, τα οποία είχαν αφιερώσει στους ήρωες άλλοι προηγούμενοι προσκυνητές.

   Πήρε μία βαθειά εισπνοή γεμίζοντας τους πνεύμονές του με την ύστατη ανάσα των ηρώων, η οποία εδώ και δυόμιση χιλιάδες περίπου  χρόνια τώρα, έγινε ένα αχώριστο σύνολο με την ατμόσφαιρα του χώρου. Ξαφνικά κύματα συγκίνησης άρχισαν να ταράζουν το στήθος του. Όλα γύρω του μετουσιώθηκαν, πήραν μία άλλη υπόσταση. Τα κελαηδήματα των πουλιών σταμάτησαν να ακούγονται και η εικόνα του ονόματος, η οποία συνόδευε την σκέψη του, σαν σε όραμα, άρχισε να μεταμορφώνεται σταδιακά στην φαντασία του και να παίρνει την αιθερική μορφή ενός μεσήλικα άνδρα. Φαντάστηκε αυτή την μορφή να στέκει εκεί απέναντί του σαν οπτασία, επάνω στην μνημειακή επιγραφή, ενδεδυμένη με λευκό ιμάτιο και να τον χαιρετά χαμογελώντας μέσα από τα γκρίζα γένια, τα οποία σκίαζαν ένα γαλήνιο πρόσωπο. Φαντάστηκε ότι ήταν αυτός: Ο ΜΕΓΙΣΤΙΑΣ Ο ΑΚΑΡΝΑΝ!!

   Μονομιάς η ιστορία, σαν σε θεάτρου σκηνή, άρχισε να ξεδιπλώνεται πάλι εμπρός στα μάτια της ψυχής του επισκέπτη - προσκυνητή ...; ...;





   Δεν υπάρχει Έλληνας, αλλά ούτε και άνθρωπος στη γή, διακατεχόμενος από φιλελληνικά αισθήματα, ο οποίος να μην γνωρίζει, ή έστω να μην έχει ακούσει για τον λέοντα της Σπάρτης, Ηρακλείδη Βασιλιά Λεωνίδα, και τους Τριακοσίους Σπαρτιάτες, οι οποίοι ηγούμενοι των Ελλήνων, έμειναν και θυσιάστηκαν στα στενά των Θερμοπυλών, μαχόμενοι κατά μυριάδων βαρβάρων, θεωρώντας ατιμία και προδοσία κατά των συμπολιτών τους την εγκατάλειψη του πεδίου της μάχης, όταν η Ελληνική παράταξη κυκλώθηκε από το σώμα των αθανάτων του Υδάρνη, με την βοήθεια του προδότη Εφιάλτη. Λαμπρή και αιώνια είναι η δόξα τους και στην μνήμη τους έχουν αφιερωθεί και αφιερώνονται δικαίως μνημεία, λογοτεχνήματα, ονοματοθεσίες, τελετές και ταινίες.



   Πολλοί ολιγότεροι, είναι οι Έλληνες, οι οποίοι γνωρίζουν κάτι για τον ήρωα Δημόφιλο, τον γιό του Διαδρόμη, τον στρατηγό του σώματος των Θεσπιέων και για τους Επτακοσίους Θεσπιείς, οι οποίοι αρνήθηκαν να υπακούσουν στην εντολή του Λεωνίδα και να υποχωρήσουν, όταν έγινε γνωστή η κυκλωτική ενέργεια των Περσών, πράγμα το οποίον έκαναν όλοι οι άλλοι Έλληνες, χωρίς αυτό να είναι κατακριτέο, επειδή έγινε με τον σκοπό της ανασυγκρότησης των δυνάμεών τους για την συνέχιση του αγώνα σε ευνοϊκότερες συνθήκες. Οι Θεσπιείς του Δημοφίλου όμως έμειναν εκεί και έπεσαν μαχόμενοι μέχρις ενός στο πεδίον της τιμής, διεκδικώντας αυτοβούλως το αριστείο της δόξας. Και είναι όντως άξιοι του θαυμασμού μας, διότι γι' αυτούς δεν υπήρχε καμία δέσμευση να πράξουν ό,τι έπραξαν, πέραν της εσωτερικής των παρόρμησης, η οποία απαιτείται για να αποσπαστεί κάποιος από τον χώρο των γενναίων και να μετοικήσει στον χώρο των Ηρώων. Ένα λιτό μνημείο στο χώρο των Θερμοπυλών μαρτυρεί τον ηρωϊσμό τους και ίσως η μνήμη τους να τιμάται στην ιδιαιτέρα τους πατρίδα.



   Πόσοι όμως Έλληνες γνωρίζουν για τον άλλο μεγάλο Ήρωα των Θερμοπυλών, τον ΜΕΓΙΣΤΙΑ ΤΟΝ ΑΚΑΡΝΑΝΑ; Ίσως μόνον ελάχιστοι.

   Ακολούθησε το εκστρατευτικό σώμα των Ελλήνων στις Θερμοπύλες οικιοθελώς, μαζί με τον μοναχογιό του, αφού στις Ελληνικές δυνάμεις, οι οποίες συγκεντρώθηκαν στην Τραχίνα, δεν αναφέρονται Ακαρνάνες, τους οποίους συναντούμε συμμετέχοντες στον κοινόν αγώνα κατά των Περσών με οργανωμένο σώμα, αργότερα στις Πλαταιές. Ήταν μάντης και οιωνοσκόπος, καταγόμενος από το λαμπρό μαντικό γένος των Μελαμποδιδών, με γενάρχη τον Μελάμποδα και ένδοξους προγόνους τον Αντιφάτη, τον Οϊκλή, τον Αμφιάραο και τον Αμφίλοχο. Δυστυχώς ο ιστορικός των Περσικών πολέμων Ηρόδοτος, ο οποίος αφιερώνει μεγάλο μέρος της αφήγησής του για τα γεγονότα των Θερμοπυλών στον Μεγιστία, δεν μας αναφέρει ποιά Ακαρνανική πόλη ήταν η γενέτειρά του, αλλά η αναφορά του γένους του, προκρίνει σαν πιθανότερη πόλη καταγωγής του το Αμφιλοχικόν Άργος, ή κάποια άλλη πολίχνη στην περιοχή της αρχαίας Αμφιλοχίας. Ήταν αυτός που διείδε το ηρωϊκό τέλος των Θερμοπυλομάχων, πρίν ακόμη γίνει γνωστή στους Έλληνες η προδοσία του Εφιάλτη. Το γεγονός περιγράφεται χωρίς αμφισβήτηση από τον Ηρόδοτο:



   «Τοίσι δε εν Θερμοπύλησι Ελλήνων πρώτον μεν ο μάντις Μεγιστίης εσιδών ες τα ιρά έφρασε τον μέλλοντα έσεσθαι άμα ηοί σφι θάνατον ...;»

             

   «Στους Έλληνες δε, οι οποίοι βρίσκονταν στις Θερμοπύλες, πρώτα - πρώτα ο μάντης Μεγιστίας, αφού εξέτασε τα σπλάχνα των σφαγίων, προείπε τον θάνατο, ο οποίος τους περίμενε την αυγή ...;»

                                                                   Ηροδότου Ιστορία Ζ΄(Πολύμνια) 219



   Όταν η πληροφορία της περικύκλωσης του Ελληνικού στρατεύματος επιβεβαιώθηκε από αυτόμολους από το περσικό στρατόπεδο Έλληνες και στο πολεμικό συμβούλιο, το οποίο συνεκάλεσε ο Λεωνίδας, πάρθηκε η απόφαση οι Έλληνες να υποχωρήσουν για να μην εξολοθρευθούν, ώστε να φανούν χρήσιμοι στην Πατρίδα σε επόμενο αγώνα, ο μόνος ο οποίος εζήτησε να παραμείνει και να θυσιασθεί πολεμώντας μαζί με τους Λακεδαιμονίους και τους Θεσπιείς, ήταν ο μάντης ΜΕΓΙΣΤΙΑΣ. Η ηρωϊκή του ψυχή και η ιστορία του λαμπρού και δοξασμένου του γένους, του υπέδειξαν τον μοναδικό δρόμο της θυσίας, η οποία θα του εξασφάλιζε την αιώνια δόξα και θα λειτουργούσε σαν φωτεινό παράδειγμα στους μεταγενέστερους. Ο ιερός αυτός άνδρας, ο εκτελών με περισσή ικανότητα τα καθήκοντα του μάντη και του οιωνοσκόπου, μέσα σε μία στιγμή μεταμορφώθηκε σε ατρόμητο πολεμιστή, καταθέτοντας την ίδια του την ζωή στο βωμό της Ελλάδος.

   Ζήτησε μόνον από τον μονάκριβο γιό του να φύγει, για να μην πάψει να υφίσταται η γενιά του με το θάνατό του, γιατί δεν ήταν θεάρεστη πράξη στους Έλληνες η εξάλειψη των γενών. Κι αυτός, παρά την προτροπή του Λεωνίδα να αποχωρήσει, έμεινε εκεί μαχόμενος τις ορδές του Ξέρξη και καλωσορίζοντας τον θάνατο από τα βέλη και τα δόρατα των εχθρών «ανήρ γενόμενος άριστος». Ο πατέρας της ιστορίας Ηρόδοτος με θαυμασμό αναφέρει:



   «Μαρτύριον δε μοι και τόδε ουκ ελάχιστον τούτου πέρι γέγονε, ότι και τον μάντιν ος είπετο τη στρατιή ταύτη, Μεγιστίην τον Ακαρνήνα, λεγόμενον είναι τα ανέκαθεν από Μελάμποδος, τούτον είπαντα εκ των ιρών τα μέλλοντά σφι εκβαίνειν, φανερός εστι Λεωνίδης αποπέμπων, ίνα μη συναπόληταί σφι. Ο δε αποπεμπόμενος αυτός μεν ουκ απέλιπε, τον δε παίδα συστρατευόμενον, εόντα οι μουνογενέα, απέπεμψε.»



   «Ακλόνητη απόδειξη γι' αυτό που λέω είναι και το εξής, ότι όχι μόνο τους άλλους, αλλά και τον μάντη που ακολουθούσε το στρατό, τον Ακαρνάνα Μεγιστία, που έλεγαν πως καταγόταν από τον Μελάμποδα, αυτόν που εξετάζοντας τα σφάγια είχε προφητεύσει εκείνα που έμελλαν να συμβούν, είναι γνωστό ότι ο Λεωνίδας κι αυτόν τον έδιωξε, για να μην απολεσθεί μαζί τους. Ο Μεγιστίας όμως, μολονότι τον έδιωχναν, δεν θέλησε να αναχωρήσει και έδιωξε μόνο τον μονάκριβο γιο του, που εξεστράτευσε μαζί τους.»

                                                                   Ηροδότου Ιστορία Ζ΄(Πολύμνια) 221



   Έμεινε λοιπόν ο Μεγιστίας στο πλευρό των χιλίων ηρώων και βρήκε τιμημένο θάνατο στις Θερμοπύλες την τρίτη  και τελευταία ημέρα της μάχης. Το πλάτωμα μεταξύ των δύο στενών, όπου το πρωινό εκείνης της ημέρας έπεσε ηρωϊκά ο Λεωνίδας, ή ο λόφος του Κολωνού, όπου αργότερα συμπτύχθηκαν μαχόμενοι οι λιγοστοί Έλληνες, βαλλόμενοι πανταχόθεν και πολεμώντας προς όλες τις κατευθύνσεις με ανυπέρβλητο θάρρος και αυταπάρνηση, δέχθηκε το καταματωμένο από τις πληγές σώμα του και η ιερή Ελληνική γή ποτίστηκε από το τιμημένο αίμα του και από το τιμημένο αίμα των συμπολεμιστών του, για να αναζωογονηθεί το δένδρο της ελευθερίας, το οποίο κινδύνευε να μαραθεί κάτω από την επέλαση των βαρβάρων ορδών του Ξέρξη.

   Οι Έλληνες της εποχής του, αφού έδιωξαν από την χώρα τους Πέρσες, τίμησαν τους νεκρούς ήρωες Θερμοπυλομάχους με μνημεία, επιγράμματα και επιτύμβιες στήλες. Στον μάντη Μεγιστία, ο Σιμωνίδης του Λεωπρέπη έγραψε και αφιέρωσε ιδιαίτερο επίγραμμα στο μνήμα του, σε ένδειξη τιμής και φιλίας προς εκείνον, επίγραμμα το οποίο διασώζει στην ιστορία του ο Ηρόδοτος μαζί με τα επιγράμματα των Σπαρτιατών και των Πελοποννησίων ως εξής:



   «Μνήμα τόδε κλεινοίο Μεγιστία, όν ποτε Μήδοι
Σπερχειόν ποταμόν κτείναν αμειψάμενοι,
μάντιος, ός τότε κήρας επερχομένας σάφα ειδώς
ούκ έτλη Σπάρτης ηγεμόνα προλιπείν.»



   «Αυτό είναι το μνήμα του δοξασμένου Μεγιστία, που οι Μήδοι

τον σκότωσαν, όταν πέρασαν τον Σπερχειό ποταμό,

του μάντη που αν και εγνώριζε καλά τον θάνατο που ερχόταν,

δεν θέλησε να εγκαταλείψει τον αρχηγό της Σπάρτης.»

                                                                   Ηροδότου Ιστορία Ζ΄(Πολύμνια) 228



   Αυτόν λοιπόν τον άνδρα οι Νεοέλληνες τον λησμόνησαν. Σε κανένα σημερινό ιστορικό δοκίμιο δεν αναφέρεται το όνομά του. Η περιοχή η οποία τον γέννησε, η Ακαρνανία, έχει πλήρη άγνοια της ύπαρξής του. Κανένα μνημείο του δεν στήθηκε στον τόπο του, ούτε μία οδός ή κάποιος δημοτικός χώρος δεν φέρει το δοξασμένο όνομά του. Η λήθη βασιλεύει εκεί όπου κάποτε η τιμή προς τους ήρωες ήταν πρώτιστο καθήκον. Μόνο το λιτό χάραγμα του ονόματός του στην βάση του ανδριάντα του Λεωνίδα στις Θερμοπύλες, μαρτυρεί στους περαστικούς, την ύπαρξή του ...;.





   Αυτές οι σκέψεις περνούσαν από το νού του επισκέπτη - προσκυνητή, όση ώρα στεκόταν μπροστά στην μνημειακή επιγραφή, στην κορυφή του λοφίσκου του Κολωνού, εκεί όπου η Ιστορία έγραψε την τελευταία πράξη της μεγαλειώδους θυσίας των Θερμοπυλομάχων και η δόξα στεφάνωσε τους ήρωες. Μετά η φανταστική οπτασία του ΜΕΓΙΣΤΙΑ έσβησε από τα μάτια της ψυχής του και ο χώρος πήρε πάλι την τωρινή του μορφή. Τα πουλιά συνέχιζαν το χαρούμενο εαρινό κελάηδημά τους και ο μεσημβρινός αέρας συμπλήρωνε την ευχάριστη συμφωνία με το θρόϊσμα των δένδρων.

   Ο  επισκέπτης - προσκυνητής έκοψε τρία κλωνάρια από την αγριελιά η οποία βλαστάνει στον καθαγιασμένο από το Ελληνικό αίμα χώρο του Κολωνού, έπλεξε τρία στεφάνια και τα απέθεσε ευλαβικά επάνω στην μνημειακή επιγραφή. Ένα για τον Λεωνίδα και τους Τριακοσίους Σπαρτιάτες, ένα για τον Δημόφιλο και τους Επτακοσίους Θεσπιείς και ένα για τον συμπατριώτη του, ήρωα ΜΕΓΙΣΤΙΑ ΤΟΝ ΑΚΑΡΝΑΝΑ. Στεφανώνοντάς τον, άφησε το δάκρυ, το οποίο όλη την ώρα πίεζε βασανιστικά την άκρη των ματιών του, να κυλίσει επάνω στην μνημειακή επιγραφή, σαν υπέρτατη τιμή και σαν εξιλέωση για όλους τους σημερινούς επιλήσμονες Ακαρνάνες και Έλληνες ...;.





Για την εκπλήρωση εσωτερικής ανάγκης

και ιερού καθήκοντος.

ΜΕΓΙΣΤΙΑΣ.  

Πηγή άρθρου : http://diaelefsis.pblogs.gr

Η τέχνη του Προσώπου

Το φαινόμενο αυτό δεν έχει τις ρίζες του χρονολογικά σε κάποιο σημείο της ανθρώπινης ιστορίας. Θα μπορούσαμε αδρά να πούμε πως προέκυψε από τον κόσμο του θεάματος που αναπτύχθηκε κυρίως στη Δύση. Και πιο συγκεκριμένα στο δυτικό μοντέλο που προέβαλαν στην αρχή του περασμένου αιώνα οι ΗΠΑ. Η μαζική διασκέδαση, το θέαμα για τις μεγάλες ορδές ατόμων σε κάθε έκφανση της Τέχνης. Μια τάση που σιγά σιγά με ιστορικά ερείσματα πέρασε μέχρι και τις μέρες μας σε όλον τον υπόλοιπο αναπτυγμένο κόσμο.
Ασφαλώς η Τέχνη ήταν το υπόστρωμα. Το υπόβαθρο πάνω στο οποίο ο Αμερικάνος που κατέκτησε τα 3 οχτάωρα, θα αφιέρωνε το ένα από αυτά για να "ψυχαγωγηθεί". Σαφώς και το μοντέλο αυτό πέτυχε καθώς ολοένα και περισσότερα άτομα θα έδιναν τα δολάρια τους για να δουν μια παράσταση στο Broadway ή σε κάποια μπουάτ του Σικάγο, η αγνή εποχή όμως πέρασε πολύ γρήγορα με την έλευση της μεγάλης οθόνης.
Με την παγκοσμιοποίηση και την γέφυρα μεταξύ Ευρώπης και ΗΠΑ πάνω από τον ανυπέρβλητο ως τότε Ατλαντικό, όλα έγιναν πανανθρώπινα. Έτσι και η διασκέδαση  Έτσι και τα μέσα της. Ο κόσμος οδηγήθηκε μπροστά από τις οθόνες, και όσο οι εισπράξεις μεγάλωναν, τόσο η βιομηχανία παραγωγής φιλμ ανοίχτηκε στη διαφήμιση. Έπεσαν πολλά λεφτά με αποτέλεσμα ένας ολόκληρος πλανήτης να φτάσει μέσα σε ελάχιστες δεκαετίες να διαμορφώνει στο κεφάλι του το μόρφωμα ενός συστήματος ανθρώπων του θεάματος, που διακρίνονταν για τα υποκριτικά τους ταλέντα και τις επιτυχίες τους.
Τα μέσα ενημέρωσης εκμεταλλεύτηκαν την όλη υπόθεση καθώς ο απλός άνθρωπος γοητεύεται από τα γυαλιστερά πράγματα και έτσι, άρχισαν να προβάλουν το σύστημα αυτό.
Έτσι γεννήθηκε το star system. Ένας κύκλος ατόμων, που δουλεύουν στο Θέαμα. Δεν κάνουν κινηματογράφο αποκλειστικά, δεν είναι μονιστές. Είναι πασπαρτού. Ο,τι ευχαριστεί τη μάζα. Το πλήθος. Και για να παραμένουν στην επικαιρότητα, κάτι που ανεβάζει τις μετοχές τους, πρέπει να επιμελούνται το πρόσωπό τους. Το φαίνεσθαί τους, την όψη τους, το προφίλ τους. Κι έτσι φτάνουμε στην εποχή που ζούμε. Στην λατρεία όχι του προσώπου της Τέχνης, αλλά στην τέχνη του Προσώπου. Στον απόλυτο ευτελισμό κάθε πανάρχαιας πρακτικής, βλέπε δράμα, κάθε πανανθρώπινου ενστίκτου, βλέπε ψυχαγωγία. Σε μια πραγματικότητα που θα επιλέξουμε να δούμε μια ταινία λόγω των ηθοποιών, κι ας είναι το σενάριο κατώτερο του μετρίου, που θα ακούσουμε μουσική του συγκροτήματος με τις εκατομμύρια groupies.


Ο Δαρβίνος διατύπωσε το Νόμο της φυσικής επιλογής και μίλησε για Εξέλιξη. Το κάθε είδος λοιπόν, εξασφαλίζει την επιβίωσή του και θα βρει το τέλος του, όταν του αξίζει.

ΥΓ.http://www.youtube.com/watch?v=c3cQLpDQYv8

Δευτέρα 15 Οκτωβρίου 2012

Επέτειος

Ήταν 15 Οκτωβρίου 1999. Εγώ ήμουν αρκετά μικρός για να συνειδητοποιήσω αυτή η ταινία που βγήκε στους κινηματογράφους εκείνη την ημέρα, τι αντίκτυπο θα είχε στη μετέπειτα ζωή μου.
Σήμερα ολοκληρώνονται 13 χρόνια μέσα στα οποία η ταινία αυτή που βασίστηκε στο ομώνυμο βιβλίο του Chuck Palahnium, εξακολουθεί να διαμορφώνει συνειδήσεις, ανάλογα με το πόσο βαθιά προσεγγίζει ο καθένας την ταινία αυτήν. 
Η ταινία είναι το Fight club. Οι ηθοποιοί που ενσάρκωσαν τις περσόνες του βιβλίου, δε θα γινόταν να είναι πιο ταιριαστοί για τους ρόλους τους, πράγμα στο οποίο όμως δε θα σταθώ. Αν το έχεις δει αναγνώστη μου, να με επιβεβαιώσεις και να το ξαναδείς με άλλο μάτι. Αν δεν το έχεις δει, να το δεις οπωσδήποτε. Και όχι μια φορά. Δεν υπάρχει χειρότερο λάθος για την ταινία αυτή. Πρόκειται για ένα αριστούργημα της μεγάλης οθόνης, το οποίο μπορεί να προσεγγισθεί με πολλαπλούς τρόπους και γωνίες. 
Σε κουβέντες με φίλους έχω παρατηρήσει πως οι περισσότεροι μένουν στην πόζα της υπόθεσης που είναι τα γραμμωμένα σώματα, οι τσακωμοί, το αίμα και γενικότερα η πλοκή η οποία είναι ανατρεπτικότατη περνάει αν όχι απαρατήρητη, δευτερεύουσα. Ο David Fincher, σκηνοθέτης μεγάλων επιτυχιών, κατάφερε να μεταφέρει το συγκεκριμένο έργο, σε μια οπτική αναπαράσταση διαχρονική, προχωρημένη για την εποχή της, και προφητική για το μέλλον. Μιλάμε για την φιλοσοφικη προσέγγιση της βίας και του ξεπεσμού. Το περιθώριο θεοποιείται και η εξέλιξη έρχεται από αυτό χρησιμοποιώντας αμφιλεγόμενες μεθόδους στράτευσης. Σαν να μην φτάνει όλο αυτό, η ταινία καταλήγει στις τελευταίες ενότητες, πέρα από υπαρξιακά και κοινωνικά προβλήματα, να θίγει το ζήτημα της αποξένωσης του σύγχρονου ανθρώπου από τον εαυτό του.

Κάθε σκηνή και ανατροπή. Κάθε σκηνή και διάλογοι με αντίκτυπο δέκα χρόνια μπροστά και δέκα χρόνια πίσω. Κάθε σκηνή και προφητείες, οι οποίες κάνουν τον ελάχιστα σκεπτόμενο άνθρωπο να θέλει να πάρει τη θέση του πρωταγωνιστή.

Θα μπορούσα να γράψω πολλές σελίδες για την συγκεκριμένη ταινία κάτι ίσως ανώφελο καθώς ο καθένας αντιμετωπίζει και αφομοιώνει ταινίες, βιβλία, και γενικά ο,τι αφορά την τέχνη με διαφορετικό τρόπο ανάλογα πολλές παραμέτρους.
Εν πάση περιπτώσει. Ένας ελάχιστος φόρος τιμής σε μια μεγάλη κινηματογραφική επιτυχία.

YΓ2. Πάντα θα έχεις μια γυναίκα στη ζωή σου που θα είναι για σένα η Marla Singer

Κυριακή 14 Οκτωβρίου 2012

Φωτογραφίες

Συνεχίζοντας το συνήθειο της φωτογράφησης δίχως νόημα του μικρού μου -σπιτικού- βιότοπου ανεβάζω μια τελευταία παρτίδα.












Sophomore

Καιρός και η σχολή μου, αναγνώστη μου, να αρχίσει μαθήματα. Αύριο λοιπόν η Φιλοσοφική Σχολή της πρωτεύουσας, ανοίγει επίσημα τον χορό των μαθημάτων της. Έπειτα από μια ταραγμένη εξεταστική του Σεπτέμβρη έφτασε η ώρα να μπει λίγο πρόγραμμα στη ζωή του φοιτητή και να γεμίσει λίγο παραπάνω τη μέρα του. -Αν φυσικά παρακολουθεί και καμιά παράδοση-, καθώς η μόδα είναι να μην πατάς ποτέ. (Τα έχουμε ξαναπεί παλιότερα, δεν αναφέρομαι ξανά).
Δεύτερο έτος με τα πράγματα να είναι σαφώς όλο και πιο ενδιαφέροντα, καθώς πλέον ρόλο παίζει η κατεύθυνση, και τα μαθήματα δεν απευθύνονται σε αμφιθέατρα των 300+ ατόμων αλλά σε μοιρασμένες ομάδες ανάλογα την κατεύθυνση. Αυτό ασφαλώς έχει μόνο θετικά, καθώς η παρακολούθηση καθίσταται ευκολότερη, το επιστημονικό πεδίο ορίζεται, και τέλος, αποφεύγεις κάποιες καταστάσεις ή πρόσωπα τα οποία ενδεχομένως να σου ήταν βαρετά, περιττά, κενά, λίγα κ.ο.κ
Στο σημείο αυτό πρέπει οπωσδήποτε να γίνει και μνεία σε άτομα που δεν θα έχεις μαζί σου  τα οποία παρόλ' αυτά θα ήθελες να έχεις καθώς αποτελούσαν καλή παρέα εντός και εκτός εδράνων.

Η συγκεκριμένη ανάρτηση φαίνεται να φοράει πόλο, γραβάτες, πουκάμισα και να στηλιτεύει τα τζινς, τα μακό και τα all star. Ας είναι. Τιμή της και καμάρι της. Απλώς, αναγνώστη μου, ήθελα να μοιραστώ μαζί σου την χαρά μου για την έναρξη του δεύτερου ακαδημαϊκού έτους της ζωής μου, το οποίο στα μάτια του γράφοντα φαίνεται πολύ ενδιαφέρον και παραγωγικό ακόμα και για ιδέες που μπορεί να μεταφραστούν σε αναρτήσεις για το blog.

Καλή αρχή επομένως. (Δεν πειράζει, το λέω εγώ)

ΥΓ, Επειδή το μνημόνευσα σήμερα. Ένα από τα τραγούδια που πάντα θα φέρνει αναμνήσεις
ΥΓ2. Πάει εκεί που πρέπει...

Παρασκευή 12 Οκτωβρίου 2012

Last night


"Strangeways, Here We Come", (1987)


Last Night I Dreamt That Somebody Loved Me



Lyrics:

Last night I dreamt
That somebody loved me
No hope, no harm
Just another false alarm

Last night I felt
Real arms around me
No hope, no harm
Just another false alarm

So tell me how long
Before the last one?
And tell me how long
Before the right one?

The story is old - I know
But it goes on
This story is old - I know
But it goes on

Goes on...

Τετάρτη 10 Οκτωβρίου 2012

Παζλ

Όταν ανοίγεις ένα παζλ και ξεκινάς να το φτιάξεις μια από τις πρώτες ενέργειες αν το παζλ είναι τεραστίου μεγέθους, είναι να χωρίσεις τα κομμάτια σε μικρότερες ομαδοποιήσεις ανάλογα με το χρώμα. Έπειτα, κάνεις άλλον έναν έλεγχο ώστε να βρεις τα κομμάτια που από τη μια τους πλευρά να μην έχουν εσοχή ή εξόγκωμα, για να σχηματίσεις το πλαίσιο του παζλ.
Από εκεί και πέρα η διαδικασία είναι γνωστή. Ενώνεις τα κομμάτια έως ότου καταλήξεις στην ολοκλήρωση του απεικονιζόμενου σχεδίου. Αν λείπει κάποιο κομμάτι επειδή το έχασες μπορείς να μπεις στη διαδικασία να το ζωγραφίσεις μόνος σου και έτσι να περασει απαρατήρητο, όμως σε μια τέτοια διαδικασία όπως είναι το παζλ, τόσων δεκαετιών, είναι ιεροσυλία να το κάνεις αυτό. 
Σκέψου το σαν τη ζωή σου. Όλα είναι αλληλουχίες που ομαδοποιούνται σε σύνολα τα οποία είναι οι τομείς δραστηριοποίησής σου. Όταν κάτι λείπει μέλημά σου δεν είναι να το αντικαταστήσεις φευγαλέα αλλά να απευθυνθείς στην πηγή παραγωγής της απώλειας αυτής και στην καλύτερη περίπτωση να βρεις το ίδιο το απολεσθέν αντικείμενο. Αν δεν το βρίσκεις με τίποτα τότε κατά την άποψη του γράφοντα πάντα, πρέπει να αφήνεις κενό το παζλ στο σημείο αυτό.

Ενίοτε όμως μέσα στο παζλ δημιουργούνται νέα παζλ, τα οποία οφείλονται σε γεγονότα. Καμιά φορά ο άνθρωπος είναι σε θέση να καταλάβει τη δημιουργία αυτή του παζλ και να την ελέγξει ή αντιθέτως επειδή τον βολεύουν καταστάσεις να την αφήσει ανεξέλεγκτη. Το μωσαϊκό αυτό αρκετές φορές όμως λειτουργεί καρκινικά και πολλαπλασιάζεται ραγδαία με αποτέλεσμα να υπερκαλύπτει το ήδη προϋπάρχον παζλ, τουτέστιν την ίδια τη ζωή. Εν προκειμένω υπάρχουν δύο λύσεις. Ή θα κάνεις σπασμωδικές κινήσεις με τα χέρια σου όπως ένα παιδάκι 5 ετών και θα διαλύσεις άτακτα και τα δύο παζλ ή θα προτιμήσεις να αφήσεις τα πράγματα να κυλήσουν όπως θέλουν αυτά και όταν νιώσεις ότι είναι καθοριστική στιγμή να επέμβεις. Το τελευταίο βέβαια ενέχει τον κίνδυνο να χάσεις τα αβγά και τα πασχάλια. Αν όμως έχεις μάθει να χειρίζεσαι τα αβγά και έχεις γεννηθεί μέσα στα πασχάλια, δε νομίζω να φοβάσαι ένα παζλ.


Τα κομμάτια θα ενωθούν μόνα τους γιατί η ζωή έχει μάθει σαν αμοιβάδα να απορροφά το παράσιτο και να διχοτομείται για να διαιωνιστεί. Στην περίπτωση που, επίδοξε δημιουργέ του παζλ, θέλεις να το ελέγξεις, απλά να περιμένεις για το καίριο βήμα.

Το κομμάτι του παζλ που λείπει, μπορεί να είναι το τελευταίο. Και δεν ξέρω τι συνεπάγεται αυτό.




Corvus corax





Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket
Photobucket

Τρίτη 9 Οκτωβρίου 2012

Μπουμερανγκ

Μια κακή μέρα. Αδιάφορη, κενή, απρόσωπη. Αν της έβαζα έναν τίτλο θα ήταν ο εξής: " - ". Και δεν πρόκειται για κάποια φάτσα σχεδιασμένη από σημεία στίξης, αλλά μια παύλα. Ένα τίποτα. Μια μέρα χωρίς προσωπικότητα. Χωρίς γέλιο, χωρίς κλάμα. Χωρίς κάποιο έντονο συναίσθημα, παρά ένα κενό αέρος συναισθηματικά και ηθικά. Δεν ξέρω ποιο ίσως να είναι το επικρατέστερο. Ανταλλάζουν θέσεις ανάλογα με την πλευρά που θα επιλέξεις να εξετάσεις το γεγονός. 
Ένας ταραγμένος ύπνος από άποψης ονείρων, άνεσης και περιβάλλοντος κλίματος. Ένα μηδενικό ενδιαφέρον για ζωή και μηχανικές κινήσεις σε αυτά που άλλοτε γέμιζαν τη μέρα σου. Στα χόμπι σου, στις υποχρεώσεις σου, στην αποχαύνωση μπροστά από την οθόνη, στις σκέψεις σου. Μια μετακίνηση στην άλλη μεριά της πόλης για την εξασφάλιση κάποιας άνεσης σχετικά με κάτι από τα παραπάνω. Ένα άγχος για μια επικείμενη δοκιμασία στην οποία ξέρεις εκ προοιμίου πως θα αποτύχεις. Μια κατάρρευση της χώρας σου. Μια αλλοτρίωση ηθική αλλά και γενικότερη που την αντικρίζεις στο αντιπροσωπευτικότερό της δείγμα μέσα στον Ηλεκτρικό.
Έναν εαυτό που τον σιχαίνεσαι γενικά για πράγματα που ανακαλείς στη μνήμη σου και δεν τον δικαιολογείς για ο,τι καλό κι αν έχει καταφέρει ή πράξει. Έναν εαυτό που τον σιχαίνεσαι και όταν τον αντικρίζεις στην σαρκική του υπόσταση στον καθρέφτη του σπιτιού σου. Σχέσεις με τα κοντινότερα σου άτομα, είτε λέγεται οικογένεια είτε ο τελευταίος γνωστός, που στην καλύτερη περίπτωση κινούνται στην τυπικότητα. Ρούχα που βαρέθηκες να βλέπεις πάνω σου όχι λόγω του ότι θες να είσαι μοδάτος, αλλά επειδή ξέρεις πως με αυτά τα ρούχα έφτασες στο σημείο αυτό.

Και πολλά άλλα. Πάρα πολλά άλλα που δεν χωράνε στο blog, αλλά και να χώραγαν αναγνώστη, δεν θα στα έγραφα. Και πολλά σου γράφω. Ίσως από την ανάγκη που όλοι οι άνθρωποι έχουν, και ο γράφων ακόμα περισσότερη, για επιβεβαίωση και προσοχή. Για κοινωνική καταξίωση που έλεγε ο κακομοίρης ο Γιουνγκ και χρόνια πολλά τον απέρριπτα γιατί τα φροϋδικά διδάγματα μου φαινόντουσαν τόσο μα τόσο απόλυτα.

Αλλά στη ζωή -λένε- τίποτα δεν είναι απόλυτο. Και έτσι είναι. Ίσως ο γράφων να έκανε σε κάποιο σημείο της ζωής του στροφή στο απόλυτο. Σε κάθε προέκταση της ζωής. Κατάλαβε πως αυτό ήταν λάθος. Μόνο χάνεις από το απόλυτο. Ακόμα και η Αλήθεια είναι σχετική και ανάλογη των κριτηρίων του καθένα.

Στη ζωή είπα πιο πάνω ; 
Αυτή είναι η ζωή ; 
Αυτή ; 

Για ποιον είναι η ζωή ; 


  

-

Δεν το έκανες ποτέ. Ποτέ, ποτέ, ποτέ.

http://www.youtube.com/watch?v=6PQ9K0gRbL0


Λευκό μου γιασεμί, μη νυχτώσεις.


Νύχτωσες

Δευτέρα 8 Οκτωβρίου 2012

Χάλι, Χαλί, Χαϊμαλί

Αν και δε σε ενδιαφέρει καθόλου, είμαι πάρα πολύ κουρασμένος. Μου αρέσει που έχω τόσα να ασχολούμαι, αλλά από την άλλη θες απλά να ηρεμείς. Με την ηρεμία πάλι θα σου κλαφτώ όμως αναγνώστη μου, άρα βλέπεις πως όλα φαύλος κύκλος είναι.
Δεν πειράζει. Είναι θετικό να έχεις πολλά και να μην έχεις που να τα βάλεις, παρά να κάνει αντίλαλο η φωνή σου. Και όταν λέω "πολλά" κακεντρεχή αναγνώστη, δεν εννοώ υλικά, αλλά ως εργασίες να διεκπεραιώσεις  σαν υποχρεώσεις να τακτοποιήσεις. Μια άδεια ζωή είναι ξεκούραστη αρά ανιαρή.

Δεν θα γράψω πάλι ευφάνταστες αηδίες που διαβάζεις συνήθως βράδια από το blog τούτο. Θα ανανεώσουμε το ραντεβού μας για αύριο ή για κάποια ερχόμενη μέρα. Σίγουρα από δω και στο εξής θα τα λέμε καθημερινά. Θα κλείνεις τη μέρα αναγνώστη. Μέρα που δεν ξέρω πως, αλλά θα πρέπει να ολοκληρώνεται με όσο το δυνατόν μικρότερη απώλεια και περισσότερο κέρδος υλικό ή πνευματικό.

ΥΓ. http://www.youtube.com/watch?v=b2Bd593jZ8I
Μου δίνεις δύναμη.


Photobucket