Το πρωινό της 16ης Νοεμβρίου ήταν σκοτεινό. Καθόλου ήλιος, και μια ψύχρα αντιπροσωπευτικού Νοεμβριανού καιρού. Ένας πρώιμος χειμώνας που παρόλ' αυτά δεν έχει υψηλά επίπεδα υγρασίας. Πλήρως κεκαλυμμένος με σύννεφα ουρανός και λίγος αέρας, έτσι για να ενισχύει την σχετικά χαμηλή θερμοκρασία.
Το πρωινό αυτό ήταν και απρόσωπο. Καθόλου κόσμος και ένταση στο δρόμο, καμιά κινητικότητα παρά μόνο μεσήλικες να επιστρέφουν από τη λαϊκή, που γίνεται κάθε Παρασκευή στην περιοχή μου, και αποτελεί κλασσικό forum για να δει κάποιος αυτούς που ο δρόμος δεν τους φέρνει μπροστά του σε άλλες συνθήκες. Γιορτές στα σχολεία για την επέτειο του Πολυτεχνείου αλλά και πάλι καμιά θέρμη, σε αντίθεση με άλλες χρονιές, που η επέτειος αυτή που εορτάζεται στα σχολεία της χώρας ήταν αφορμή να βγαίνουν τα παιδιά στο δρόμο, να παίζουν και να καταλήγουν στην πλατεία της συνοικίας μου για να δουν τους φίλους τους και να απολαύσουν την ελευθερία από τις σχολικές τους υποχρεώσεις.
Ενώ όμως τα ελληνόπουλα λέγανε ποιήματα, κάποια άλλα παιδιά σε μια άλλη γωνιά του πλανήτη έμπαιναν κάτω από τα θρανία τους. Και ο λόγος δεν ήταν κάποια άσκηση σεισμού αλλά πραγματικές δονήσεις που προκαλούνταν από τους πυραύλους εδάφους-εδάφους που εκτοξεύονται εκατέρωθεν από τους Ισραηλινούς και τους Παλαιστίνιους. Κλιμακώνονται ξανά οι συγκρούσεις και για πρώτη φορά μετά τον πόλεμο του Κόλπου, έχουμε βομβαρδισμούς 5 χιλιόμετρα έξω από το Τελ Αβίβ, καθώς και στο λιμάνι της Ισραηλινής πρωτεύουσας.
Όλα δείχνουν πως ένας παγκόσμιος πόλεμος, που θα εκδηλωθεί στις πετρελαιοπαραγωγές χώρες είναι προ των πυλών. Ο παγκόσμιος χαρακτήρας, του αποδίδεται όχι εκτασιακά αλλά πρώτον λόγω της εμπλοκής άλλων δυνάμεων, βλέπε Αμερική, Ρωσία, ΟΗΕ, και σίγουρα Ιράν, και δεύτερον λόγω του γενικευμένου οικονομικού πολέμου που βιώνει ο πλανήτης τα τελευταία χρόνια. Κανείς δεν κινδυνεύει από έναν τέτοιο πόλεμο, παρά μόνον οι αθώες ψυχές που θα αιματοκυληθούν για τα συμφέροντα άλλων. Τίποτα περισσότερο, τίποτα λιγότερο. Η απειλή πυρηνικού πολέμου είναι επίσης στο παιχνίδι, όμως κανέναν δεν συμφέρει μια μαζική καταστροφή. Αυτό που επιδιώκεται είναι να επανέλθει ο πλανήτης σε μια κατάσταση σαν αυτή της φεουδαρχικής Ευρώπης. Σφαίρες επιρροής δηλαδή, αυτοδιοίκητες μεν, υποταγμένες στα συμφέροντα των ισχυρών δε.
Πέρα από τα γεγονότα της Μέσης Ανατολής που σαφώς πραγματοποιούνται για τον Μαύρο Χρυσό και για κανέναν άλλον λόγο, υπάρχουν εξελίξεις και στον Ευρωπαϊκό χάρτη. Και συγκεκριμένα στην Ελλάδα. Παρακολουθώντας χτες εκπομπές στην τηλεόραση, ειδήσεις, καθώς και ακούγοντας ραδιόφωνο, κατέληξα στο ότι, δυστυχώς κανείς δε βγαίνει να πει τι συμβαίνει με απλά Ελληνικά, παρά χρησιμοποιώντας περίπλοκους όρους σαν να θέλει να προβληθεί η πολυμάθειά του. Εντύπωση μου έκανε ένας όρος που χρησιμοποιήθηκε πολύ αυτή την εβδομάδα και μου κίνησε το ενδιαφέρον, καθώς όλο και κάτι ήξερα αλλά ποτέ δε γνώριζα σε βάθος. Επίσης, κανείς δεν μπήκε στον κόπο να εξηγήσει για τους μη γνωρίζοντες τι εννοούσαν λέγοντας πως η Ελλάδα βαδίζει προς το μοντέλο του 1953.
Το 1953 μιλάμε για μια Ελλάδα στα τελειώματα του Εμφυλίου πολέμου. Όπως είναι γνωστό ο Ελληνικός Εμφύλιος έληξε με νίκη των δεξιών, οι οποίοι ήταν φίλα προσκείμενοι στους Αγγλοαμερικάνους. Την περίοδο εκείνη η χρεωμένη -ως συνήθως- Ελλάδα, στα πλαίσια της φιλίας με τους Αμερικάνους, δέχτηκε κούρεμα του χρέους της κατά 50%, Χρώσταγε. λοιπόν, τα μισά. Όμως κάτι τέτοιο είχε σαν αποτέλεσμα να επέλθει μια περίοδος παρεμβατισμού της Αμερικής στα ελληνικά πολιτικά πράγματα, κάτι που ως γνωστόν είχε ως αποτέλεσμα την Επανάσταση την Συνταγματαρχών το 1967.
Χτες στα πλαίσια μια αντίστοιχης ενέργειας, το ΔΝΤ, δηλαδή η Αμερική με απλά λόγια, ζήτησε από τη Γερμανία να δεχτεί το κούρεμα 50% που προτείνει στο χρέος της Ελλάδας, έτσι ώστε να γίνει βιώσιμο. Σαφώς και η Γερμανία δεν δέχεται κάτι τέτοιο καθώς δεν θέλει να χάσει τον παρεμβατισμό της στα ελληνικά πράγματα και επίσης να μην χάσει ούτε ένα ευρώ από τα οφειλόμενα. Καταλαβαίνεις εν ολίγοις λοιπόν, αναγνώστη μου, τι σημαίνει το μοντέλο του 1953. Όπως και να έχει, προβλέπει μια ισχυρή παραχώρηση μέρους της εθνικής μας κυριαρχίας.
Εν πάση περιπτώσει. Ο χαρακτήρας του μπλογκ δε θα γίνει ποτέ ειδησεογραφικός. Όμως νιώθω την ανάγκη πολλές φορές, να γράφω για πράγματα που ακούγονται τόσο περίπλοκα από τα δημοσιογραφικά στόματα, όσο το δυνατόν πιο απλά, όχι επειδή δεν μπορείς να τα καταλάβεις, αναγνώστη μου, αλλά επειδή πρέπει προσεγγίζοντας απλά ένα πράγμα, να είσαι σε θέση να το σχολιάζεις, και να το ζυγίζεις εξίσου απλά χωρίς περίπλοκες σκέψεις. Μόνο έτσι θα καταλήξεις στη γνώση, και στη συνειδητοποίηση αυτών, που συμβαίνουν γύρω σου.
Λύση άμεση στο παγκόσμιο φαινόμενο της οικονομικής κρίσης δεν υπάρχει. Όλοι θα βγουν ζημιωμένοι από αυτό. Τα ελληνικά πράγματα δεν έχουν μπει σε τροχιά επίλυσης πάντως κάποιες μικρές κινήσεις φαίνονται να δείχνουν ένα απώτερο μέλλον ίσως λίγο πιο ευοίωνο. Για παράδειγμα, πριν από δύο μέρες υπογράφτηκε συνεργασία της Hewlett Packard, στο Λιμάνι του Πειραιά, μέσω της ΤΡΕΝΟΣΕ. Όχι τυχαίες κινήσεις, που ίσως δείχνουν πως τα πράγματα σε κάποια χρόνια ίσως να είναι καλύτερα.
Άντε να δούμε.
ΥΓ. Κουράγιο σε όλους.
ΥΓ2. Κουράγιο στη Μέση Ανατολή.
ΥΓ3. Οι Γερμανοί αποζημιώνουν ακόμα τους Εβραίους για τα εγκλήματα πολέμου των Ναζί. Στην Ελλάδα όμως ούτε φράγκο, για το κατοχικό δάνειο που είχαν πάρει.
ΥΓ4. Νοσηρή μουσική. Νοσηροί καιροί.
http://www.youtube.com/watch?v=glLUgXoF180