Ξυπνάς. Ντύνεσαι. Κοιτάς το έκτρωμα στον καθρέφτη και όταν αποφασίσεις πως δε σε νοιάζει η εμφάνισή σου ή πως αυτό που βλέπεις είναι ωραίο φεύγεις. Πας στη δουλειά σου, στη σχολή σου, στις υποχρεώσεις σου. Επιστρέφεις σπίτι σου όταν αποφασίσεις πως πρέπει και όλα κομπλέ! Κάνεις τις οικιακές δουλειές σου, ενδεχομένως να ικανοποιήσεις τα χόμπι σου, μαζί με την πείνα σου και πραγματικά ολοκληρώνεις ήρεμα τη μέρα σου.
Τι γίνεται όμως όταν η μέρα σου δε γεμίζει κι ας είναι γεμάτη υποχρεώσεις και ενέργειες ; Τι γίνεται όταν ακόμα κι αυτά που αποσυμπιέζουν την ημέρα σου τείνουν να γίνουν υποχρεώσεις και κομμάτι μιας καθημερινότητας που θαμιστικά επανέρχεται ; Κοινώς, τι γίνεται όταν τα πάντα στροβιλιστικά φτάνουν στη ρουτίνα ; Κάποτε το παρόν blog έλεγε πως θα ήθελε να χαθεί ο γράφων σε μια ρουτίνα. Όταν όμως οι συγκυρίες αλλάζουν τότε κατανοεί κανείς πως η ρουτίνα είναι η εύκολη λύση μέσα σε μια καθημερινότητα η οποία δίνει άπειρες ευκαιρίες απλά κανείς δεν τις εκμεταλλεύεται όλες λόγω της διστακτικής φύσης του ανθρώπου.
H απάθεια είναι μια από τις μάστιγες της εποχής. Σκεπτόμενος το μέλλον της ανθρωπότητας το μόνο που βλέπω στον ορίζοντα είναι άτομα τα οποία θα δουλεύουν για λίγα χρήματα, με μηδενικά ενδιαφέροντα που το μόνο που θα κάνουν θα είναι να διασκεδάζουν σε μαγαζιά κατώτερης διαλογής και θα επιδιώκουν την εύκολη λύση στην κάθε έκφανση της ζωής τους. Προχωράμε σε μια απλούστευση της πραγματικότητας, στα πλαίσια της οποίας, ο παραγωγικός και εργατικός θα θεωρείται περισσότερο γραφικός από τώρα, και ο εκλεπτυσμένος θα αντιμετωπίζεται ως ένας άλλος Διογένης που θα πουλάει αμπελοφιλοσοφίες από το πιθάρι του.
Έχουμε λοιπόν, το θάνατο της ανθρωπότητας που έρχεται ταχύτατα. Μπορεί να είναι σε δυο γενιές. Μπορεί και σε τρεις. Μπορεί να έφτασε ήδη. Τουλάχιστον φέρνει ενθαρρυντικά μηνύματα μαζί του. Ο κόσμος είναι τόσο ανίκανος για οποιαδήποτε ενέργεια που ο πόλεμος θα αποτελεί μεγάλη τροχοπέδη στη ραστώνη του καθενός. Επομένως θα μπορέσουμε όλοι ειρηνικά να βυθιστούμε στο βούρκο της τεμπελιάς και μιας οκνής ζωής που το μόνο που θα περιμένει θα είναι η επόμενη μέρα που ιδεατά θα αποτελέσει επανάληψη της σημερινής και της προηγούμενης.
Αφορμή για την παρούσα ανάρτηση γεγονότα που αντιμετωπίζω καθημερινά στους χώρους που κινούμαι. Προτιμότερο να είσαι πρεζάκιας, κλέφτης και βιαστής. Τουλάχιστον είσαι χρήσιμος ως παράδειγμα για αποφυγή. Ο άχρηστος εν γένει, είναι τόσο αδιάφορος που ούτε αυτό δεν μπορεί να είναι.
ΥΓ. Σκέφτομαι καμιά φορά άτομα που παίζουν μουσικά όργανα. Ειδικά τους πιανίστες, που με ανάλαφρες κινήσεις παράγουν τόσο όμορφο ήχο. Πραγματικά αγγελικό. Δε θα κάνω ποτέ ο,τι κάνουν. Γιατί δεν έκατσε ποτέ να μάθω ένα μουσικό όργανο. Νιώθω όμως το ίδιο συναίσθημα όταν πατάω με μια καθορισμένη ροή και μια σιγουριά στα δάχτυλά μου τα πλήκτρα του πληκτρολογίου. Είναι ίσως ένα "εναλλακτικό" (γελάω με τον όρο) είδος μουσικής.
Τι γίνεται όμως όταν η μέρα σου δε γεμίζει κι ας είναι γεμάτη υποχρεώσεις και ενέργειες ; Τι γίνεται όταν ακόμα κι αυτά που αποσυμπιέζουν την ημέρα σου τείνουν να γίνουν υποχρεώσεις και κομμάτι μιας καθημερινότητας που θαμιστικά επανέρχεται ; Κοινώς, τι γίνεται όταν τα πάντα στροβιλιστικά φτάνουν στη ρουτίνα ; Κάποτε το παρόν blog έλεγε πως θα ήθελε να χαθεί ο γράφων σε μια ρουτίνα. Όταν όμως οι συγκυρίες αλλάζουν τότε κατανοεί κανείς πως η ρουτίνα είναι η εύκολη λύση μέσα σε μια καθημερινότητα η οποία δίνει άπειρες ευκαιρίες απλά κανείς δεν τις εκμεταλλεύεται όλες λόγω της διστακτικής φύσης του ανθρώπου.
H απάθεια είναι μια από τις μάστιγες της εποχής. Σκεπτόμενος το μέλλον της ανθρωπότητας το μόνο που βλέπω στον ορίζοντα είναι άτομα τα οποία θα δουλεύουν για λίγα χρήματα, με μηδενικά ενδιαφέροντα που το μόνο που θα κάνουν θα είναι να διασκεδάζουν σε μαγαζιά κατώτερης διαλογής και θα επιδιώκουν την εύκολη λύση στην κάθε έκφανση της ζωής τους. Προχωράμε σε μια απλούστευση της πραγματικότητας, στα πλαίσια της οποίας, ο παραγωγικός και εργατικός θα θεωρείται περισσότερο γραφικός από τώρα, και ο εκλεπτυσμένος θα αντιμετωπίζεται ως ένας άλλος Διογένης που θα πουλάει αμπελοφιλοσοφίες από το πιθάρι του.
Έχουμε λοιπόν, το θάνατο της ανθρωπότητας που έρχεται ταχύτατα. Μπορεί να είναι σε δυο γενιές. Μπορεί και σε τρεις. Μπορεί να έφτασε ήδη. Τουλάχιστον φέρνει ενθαρρυντικά μηνύματα μαζί του. Ο κόσμος είναι τόσο ανίκανος για οποιαδήποτε ενέργεια που ο πόλεμος θα αποτελεί μεγάλη τροχοπέδη στη ραστώνη του καθενός. Επομένως θα μπορέσουμε όλοι ειρηνικά να βυθιστούμε στο βούρκο της τεμπελιάς και μιας οκνής ζωής που το μόνο που θα περιμένει θα είναι η επόμενη μέρα που ιδεατά θα αποτελέσει επανάληψη της σημερινής και της προηγούμενης.
Αφορμή για την παρούσα ανάρτηση γεγονότα που αντιμετωπίζω καθημερινά στους χώρους που κινούμαι. Προτιμότερο να είσαι πρεζάκιας, κλέφτης και βιαστής. Τουλάχιστον είσαι χρήσιμος ως παράδειγμα για αποφυγή. Ο άχρηστος εν γένει, είναι τόσο αδιάφορος που ούτε αυτό δεν μπορεί να είναι.
ΥΓ. Σκέφτομαι καμιά φορά άτομα που παίζουν μουσικά όργανα. Ειδικά τους πιανίστες, που με ανάλαφρες κινήσεις παράγουν τόσο όμορφο ήχο. Πραγματικά αγγελικό. Δε θα κάνω ποτέ ο,τι κάνουν. Γιατί δεν έκατσε ποτέ να μάθω ένα μουσικό όργανο. Νιώθω όμως το ίδιο συναίσθημα όταν πατάω με μια καθορισμένη ροή και μια σιγουριά στα δάχτυλά μου τα πλήκτρα του πληκτρολογίου. Είναι ίσως ένα "εναλλακτικό" (γελάω με τον όρο) είδος μουσικής.