Στο έβγα των διακοπών της Λαμπρής. Σε κάποιες μέρες, η ψευδαίσθηση πως διανύουμε ακόμα εορταστική περίοδο παύει. Ακόμα κι αν εργάζεσαι ή σπουδάζεις ή εν πάση περιπτώσει ασχολείσαι με κάτι, πάντα η ψυχολογική διακύμανση χαρακτηρίζεται ανάλογα με τα ορόσημα που τίθενται κατά τη διάρκεια του έτους. Έτσι έχουμε την αναμονή, την υλοποίηση και την επαναπροσαρμογή. Μπορεί ο καθένας εύκολα να καταλάβει η κάθε φάση σε ποια περίοδο αντιστοιχεί. Η συνολική αυτή όμως ανάγκη και τάση του ανθρώπου, γιατί συμβαίνει ;
Ίσως, θα μπορούσε να πει κάποιος, πως όλα αυτά, είναι μικρά επεισόδια στη γενικότερη αναμονή του θανάτου που ορίζει όλη τη ζωή. Ναι, όμως, θα έλεγε κάποιος άλλος, δεν περιμένουμε με εγκαρτέρηση το θάνατο. Ποτέ δεν ξέρεις, θα έλεγε στο σημείο αυτό ένας τρίτος. Όπως και να'χει, η συζήτηση αυτή είναι ατέρμονη δεδομένου πως ο καθένας θα μπορούσε να δικαιολογήσει διαφορετικά για τον εαυτό του τη στάση του απέναντι στον χρόνο και τα ορόσημά του. Το χρήσιμο συμπέρασμα είναι, πως το άτομο ζει για να περιμένει. Να βρίσκει ευκαιρίες για ανάσες ακόμα κι αν δεν τις χρειάζεται. Ασφαλώς, αυτός που δεν τις χρειάζεται δεν τις αξιοποιεί κατάλληλα, όμως ακόμα κι αυτός, ζει αναμένοντας.
Τα κρύα βράδια του χειμώνα φαίνεται πως πέρασαν. Ο αθηναϊκός καιρός δεν ξέρουμε τι επιφυλάσσει ακόμα από εκπλήξεις. Χορτάσαμε σκαμπανεβάσματα. Καθώς φαίνεται πάντως, οι γλυκιές νύχτες έφτασαν. Τα ανοιξιάτικα βράδια που ακόμα κι ο πιο αρνητικός άνθρωπος δεν μπορεί να αρνηθεί πως είναι ειδυλλιακά. Είτε στην πόλη είτε στην επαρχία. Στην πόλη ίσως να έχουν και παραπάνω αξία, γιατί είναι στοιχεία που χορεύουν κι αυτά μαζί με την αναμονή που προαναφέρθηκε.
Το καλοκαίρι θα είναι μακρύ και κατά πάσα πιθανότητα βάρβαρο και κουραστικό για όσους μείνουν πίσω και φυλάνε Θερμοπύλες στα πανεπιστήμια της σήψης και της ντροπής, μιας χώρας που εκ των έσω επέλεξε να χάσει κάθε ιδιαιτερότητα και κάθε ταυτότητα στο βωμό μιας μονομορφοποιητικής λαγνείας. Ας φυλάξουν αυτές τις έρμες Θερμοπύλες όσοι μπορούν και όσοι θέλουν. Οι υπόλοιποι θα καταναλώσουν λίγο παραπάνω αέρα από τον ήδη λίγο και μολυσμένο του λεκανοπεδίου. Και μεταξύ μας, δε θα ήθελα κανείς να μου κλέψει τον μολυσμένο μου αέρα. Είναι μια επιλογή που οφείλει ο καθένας να κάνει. Αν θα σταθεί στο "μολυσμένος" ή στο "δικός μου".
Ίσως, θα μπορούσε να πει κάποιος, πως όλα αυτά, είναι μικρά επεισόδια στη γενικότερη αναμονή του θανάτου που ορίζει όλη τη ζωή. Ναι, όμως, θα έλεγε κάποιος άλλος, δεν περιμένουμε με εγκαρτέρηση το θάνατο. Ποτέ δεν ξέρεις, θα έλεγε στο σημείο αυτό ένας τρίτος. Όπως και να'χει, η συζήτηση αυτή είναι ατέρμονη δεδομένου πως ο καθένας θα μπορούσε να δικαιολογήσει διαφορετικά για τον εαυτό του τη στάση του απέναντι στον χρόνο και τα ορόσημά του. Το χρήσιμο συμπέρασμα είναι, πως το άτομο ζει για να περιμένει. Να βρίσκει ευκαιρίες για ανάσες ακόμα κι αν δεν τις χρειάζεται. Ασφαλώς, αυτός που δεν τις χρειάζεται δεν τις αξιοποιεί κατάλληλα, όμως ακόμα κι αυτός, ζει αναμένοντας.
Τα κρύα βράδια του χειμώνα φαίνεται πως πέρασαν. Ο αθηναϊκός καιρός δεν ξέρουμε τι επιφυλάσσει ακόμα από εκπλήξεις. Χορτάσαμε σκαμπανεβάσματα. Καθώς φαίνεται πάντως, οι γλυκιές νύχτες έφτασαν. Τα ανοιξιάτικα βράδια που ακόμα κι ο πιο αρνητικός άνθρωπος δεν μπορεί να αρνηθεί πως είναι ειδυλλιακά. Είτε στην πόλη είτε στην επαρχία. Στην πόλη ίσως να έχουν και παραπάνω αξία, γιατί είναι στοιχεία που χορεύουν κι αυτά μαζί με την αναμονή που προαναφέρθηκε.
Το καλοκαίρι θα είναι μακρύ και κατά πάσα πιθανότητα βάρβαρο και κουραστικό για όσους μείνουν πίσω και φυλάνε Θερμοπύλες στα πανεπιστήμια της σήψης και της ντροπής, μιας χώρας που εκ των έσω επέλεξε να χάσει κάθε ιδιαιτερότητα και κάθε ταυτότητα στο βωμό μιας μονομορφοποιητικής λαγνείας. Ας φυλάξουν αυτές τις έρμες Θερμοπύλες όσοι μπορούν και όσοι θέλουν. Οι υπόλοιποι θα καταναλώσουν λίγο παραπάνω αέρα από τον ήδη λίγο και μολυσμένο του λεκανοπεδίου. Και μεταξύ μας, δε θα ήθελα κανείς να μου κλέψει τον μολυσμένο μου αέρα. Είναι μια επιλογή που οφείλει ο καθένας να κάνει. Αν θα σταθεί στο "μολυσμένος" ή στο "δικός μου".