Κυριακή 19 Μαΐου 2013

Ο φιλόδοξος (;)

Κάποιοι άνθρωποι είναι για παραπάνω. Και όταν λέω αυτή την ακατανόητη περίοδο, σίγουρα θα αναρωτηθείς τι μπορεί να εννοώ ακριβώς. Δεν έχει να κάνει με την απληστία. Άλλωστε αυτές οι αρνητικά στιγματισμένες λέξεις, στο σύγχρονο αξιολογικό σύστημα μπορεί για τον καθένα να θεωρούνται ακόμα και αρετές. Μιλάω περισσότερο για το "παραπάνω" της εξέλιξής τους σαν άτομα. Πιο συγκεκριμένα, για τις μεθοδευμένες κινήσεις τους, να εξασφαλίσουν την άνοδό τους, ανηφορίζοντας στα σκαλοπάτια, ποτέ όμως τυχαία και στα τυφλά, αλλά όπως προλέχθηκε, μεθοδευμένα.
Δεν εννοώ σε καμία περίπτωση πως επιλέγουν βάσει κριτηρίων τα άτομα και τις καταστάσεις που θα εμπλακούν, όμως καμιά φορά δίδεται η εντύπωση πως οι κοινωνικές συναναστροφές ακόμα και σε ένα μικρό ποσοστό, χαρακτηρίζονται από πελατειακή σχέση και πραγματοποιούνται με στόχο. Κι όταν αναφέρεται η λέξη στόχος, ας δοθεί η οποιαδήποτε προέκταση, ανάλογη της φαντασίας του αναγνώστη.
Θα ήταν δύσκολο προφανώς να κατηγοριοποιηθούν τα άτομα αυτά. Σαφώς, χωρίς ίχνος ρατσισμού, οι γυναίκες έχουν την τιμητική τους σε αυτή την κάστα, δεδομένης της φύσης τους να επιδιώκουν την επιβεβαίωση προς τον εαυτό τους, άσχετα με το αν νιώθουν οι ίδιες καλά. Προσπαθούν να ανέλθουν σε οποιαδήποτε περίσταση, και το καταφέρνουν ποτέ με ύπουλο τρόπο, χρησιμοποιώντας όμως την ικανότητά τους να κάνουν στρατηγικές κινήσεις ως προς τα άτομα που θα επιλέξουν να έχουν δίπλα τους, αλλά και τις καταστάσεις στις οποίες θα λάβουν ενεργό ρόλο. Σε τελική ανάλυση ζημιωμένες δε θα βρεθούν να είναι ποτέ.
Φεύγοντας από τις γυναίκες, επιστρέφουμε στο θέμα λέγοντας κάτι τελευταίο. Ή μάλλον εκ των τελευταίων. Οι άνθρωποι αυτοί που είναι για παραπάνω, για να γίνει η σύνδεση με τα προηγούμενα, πάντοτε θα είναι αυτοί που θα πατούν τα μικρά μυρμήγκια με τις αρβύλες τους, όμως κάποτε κοιμώμενοι τον ύπνο του δικαίου, τα μυρμήγκια θα τους κατακλύσουν το σώμα προκαλώντας τους αηδία. Και έτσι αποβάλλοντας τα ρούχα που έχουν πλημμυρίσει έντομα, θα μείνουν γυμνοί και ανήμποροι. Θα καταλάβουν όμως πως τα μυρμήγκια ήταν το μέσον για να φτάσουν στην πρωτύτερη θέση. Τότε ένα έξυπνο μυρμήγκι θα φορέσει τα ρούχα του φιλόδοξου, και έχοντας πάρει το παράδειγμα, θα διορθώσει λάθη του τελευταίου και θα ανέλθει περισσότερο.

Τότε δεν ξέρω αν αυτός ο άνθρωπος, ποιοτικά είναι καλύτερος ή χειρότερος από τον "για παραπάνω". Αν αυτό το μυρμήγκι είναι ένας τυχοδιώκτης ή απλά ένας καιροσκόπος. Δεν μπορώ να προβλέψω το τέλος αυτού. Ξέρω σίγουρα όμως, πως το περιτύλιγμα δεν κάνει το δώρο. Αλλά ξαναπιστεύουμε στον άγιο Βασίλη, όταν πλέον είναι πολύ αργά. Πάρα πολύ αργά.

ΥΓ. ΣΤΟΠ
ΥΓ2. Γενοκτονία των Ποντίων σήμερα. Πόντιοι Αρμένιοι για πάντα ενωμένοι
ΥΓ3. Καλό καλοκαίρι και ευτυχισμένο το νέο έτος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου