Δευτέρα 11 Μαρτίου 2013

Η αποκαθήλωσις

Απαράδεκτος. Γενικά. Μάγκας. Μάγκας είναι αυτός που είναι κύριος στις υποχρεώσεις απέναντι στον ίδιο και στους γύρω του. Υποχρεώσεις ηθικές αλλά και πρακτικές, χειροπιαστές. Δεν είναι ανάγκη να τα καταφέρνει σε όλα. Τουλάχιστον όμως να προσπαθεί να είναι σωστός. Να διαθέτει λόγο τιμής, ευθυκρισία, ειλικρίνεια και αποφασιστικότητα. Αρετές που είθισται να απευθύνονται σε παντελόνια. Όχι φούστες. Πολλάκις βέβαια, αυτό που είθισται, αντιστρέφεται. Και καταλήγουν οι φούστες να βγαίνουν πιο μάγκες από τα παντελόνια.
Τι χειρότερο από έναν άντρα που δεν έχει λόγο τιμής ; Που υπόσχεται κάτι και δεν το πραγματοποιεί. Που απλά αποφεύγει το δύσβατο δρόμο ενώ ξέρει πως θα ατενίσει από το βουνό ολόκληρο τον κόσμο ; Αυτός δεν είναι μάγκας. Αυτός είναι ένα τυχοδιώκτης καιροσκόπος. Κακή πάστα ανθρώπου. Άτιμη, με την ολοκληρωτική σημασία της λέξης αυτής.
Τι χειρότερο από κάποιον που φοράει παντελόνι και δεν είναι σωστός απέναντι στις υποχρεώσεις του;  Να βελτιώσει την οικονομική του θέση, να βελτιώσει το στάτους του σαν άνθρωπος και να προχωρήσει όπως πρέπει τη ζωή του ανεξάρτητος από οποιαδήποτε "αιμοδοσία". Να παράξει μόνος του το "αίμα" που χρειάζεται και να μην αρκείται σε τυχαίες μεταγγίσεις.
Τι χειρότερο από κάποιον που δεν είναι κύριος στις υποχρεώσεις προς τους γύρω του ; Όλοι έχουν προσδοκίες από εσένα. Και σαφώς αυτός που επενδύει σε σένα, πρέπει να λάβει έστω την ευχαρίστηση πως οι μετοχές του πολλαπλασιάζονται από εσένα. Όχι να τον βγάλεις ασπροπρόσωπο οπωσδήποτε. Έστω όμως να του δείξεις πως προσπάθησες. Να επιβραβεύσει τον εαυτό του που σου έδειξε εμπιστοσύνη.

Κι όμως.

Αν όλα αυτά τα χειρότερα βλέπεις να επιβεβαιώνονται σε σένα, τι σου μένει να κάνεις ; Πως πρέπει να αντιδράσεις σε αυτήν την περίπτωση ; Να επουλώσεις πληγές που εσύ άνοιξες και δεν μπορείς να τις επαναφέρεις ; Να κολλήσεις κομμάτια και θραύσματα καθρέφτη που ράγιζε στο κέντρο του και οι ρωγμές δημιούργησαν ένα αλλόκοτο λουλούδι ανακλάσεων ;
Προχωράς στη ζωή σου έχοντας νέο αέρα ; Ενθυμούμενος λάθη της προηγούμενης ζωής σου να ακολουθήσεις το παράδειγμα του Johnnie Walker ; Είσαι αγιάτρευτα απαράδεκτος. Το αποδέχεσαι και βαδίζεις στα τυφλά. Ένας μεγάλος άντρας είπε πως "βάδιζε με τη σιγουριά και την ακρίβεια ενός υπνοβάτη". Ίσως πρέπει να ακολουθήσεις αυτό. Να ζήσεις το μάτριξ που υπέβαλες τον εαυτό σου και απλά να ακολουθήσεις την φυσική ροή των πραγμάτων.

Και τα κομμάτια του καθρέφτη ; Αυτά λέγονται τύψεις για έναν εαυτό σου που ενώ είχε προοπτικές να εξελιχθεί, για ακόμη μια φορά σκότωσες με μια φτυαριά στο πίσω μέρος του κεφαλιού. Χάθηκες στη ζάλη, ξύπνησες σε άλλο μέρος, ως άλλο πρόσωπο.

ΥΓ. Μια από τις ωραιότερες μέρες των τελευταίων μηνών έφτασε στο τέλος της. Όμως πάντα κάτι λείπει. Ας το μάθαινα κι ας πέθαινα επί τόπου.
ΥΓ2. Αρχίζω να νομίζω πως τελικά αυτά που γράφαμε στην πουτάνα την Έκθεση στο σχολείο, βγαίνουν αληθινά. Η ανέχεια, η κατεστραμμένη οικογένεια και η απαιδευσιά στέλνουν τα παιδιά στα ναρκωτικά και τα γήπεδα.
ΥΓ3. Ετεροχρονισμένα αλλά πρέπει να ανακοινωθεί και στο Λεμόνι. Χρόνια πολλά στον άνθρωπο που άλλαξε τη ζωή μου. Εκεί, στην ωραιότερη μετά την Αθήνα πόλη στον κόσμο. Εκεί που κοιμάται τα βράδια η βασίλισσα. Εκεί που όλα ξεκίνησαν.

3 σχόλια:

  1. με εκτίμηση και ενδιαφέρον προς τις σκέψεις σου, κάτι για το πρώτο υστερόγραφο :
    Αν δεν έλειπε πάντοτε κάτι, τότε ποιό το νόημα;
    Αυτό που λείπει είναι κατά κάποιον τρόπο κινητήρια δύναμη για σκέψεις και πράξεις. Κάτι μου λέει ότι όταν μάθεις τι λείπει, τότε ναι, θα πεθάνεις επιτόπου. Γιατί θα μπορείς. Τι άλλο θα μένει να κάνεις;
    Ποιό θα ήταν το νόημα της πληρότητας αν μας διακατείχε ανά πάσα στιγμή;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αρχικά ευχαριστώ και ανταποδίδω την εκτίμηση! Αναφορικά με το σχόλιο που κάνατε, θα σας πω πως πρόκειται για μια σκέψη που με απασχολεί πολύ καιρό. Πάντα κάτι θα μας λείπει. Κάτι που θέλουμε, επιδιώκουμε και αποζητάμε. Αυτό θα μας κρατάει πίσω για πάντα και θα λειτουργεί σαν κάποια σταμινική ουσία που θα μας έχει σε επαγρύπνηση.
    Η εύρεσή του όντως θα φέρει το θάνατο, εκείνη ακριβώς τη στιγμή. Έχετε πολύ δίκιο. Όμως τότε μόνο θα πούμε πως είμαστε πλήρεις ημερών και έργων. Ο κόσμος είναι τεράστιος βέβαια από την άλλη, και η γνώση άπειρη. Άρα καλώς λείπει αυτό που λείπει!

    Ευχαριστώ για την παρατήρηση Fernando. Θα έρθω στη Λισαβόνα να σε δω κάποια στιγμή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλοδεχούμενος ένας σκεπτόμενος άνθρωπος , σαν εσένα. Αλλά ο Fernando Pessoa αγαπητέ δεν έχει πρόσωπο. Ούτε τόπο.
    Keep going!

    ΑπάντησηΔιαγραφή