Πέμπτη 7 Μαρτίου 2013

Ναι ρε.

Είναι φορές στη ζωή μας που πρέπει να είμαστε ειλικρινείς. Να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους. Να αποφεύγουμε την κινητήρια δύναμη του σύμπαντος που είναι το ψέμα. Συνήθως οι στιγμές αυτές είναι όταν βρισκόμαστε υπό πίεση. Όταν μια απόφαση μπορεί να επηρεάσει μια ζωή. Ακόμα και τότε. Ποτέ δεν ξέρεις τι ξημερώνει. Γιατί να μην είσαι ειλικρινής ;
Και έτσι είναι. Τι χειρότερο από μια λάθος τιμονιά στη ζωή σου ; Θα μου πεις. Κι ο Κολόμβος ανακάλυψε την Αμερική. Ναι όμως αυτός είναι ο Κολόμβος και εσύ είσαι ο Γιάννης, ο Γιώργος, ο Κώστας. Όταν θα γίνεις Κολόμβος ίσως να συγχωρούνται τα λάθη. Και επανερχόμαστε στο θέμα της τιμονιάς. Πάντα θα πάρεις μια λάθος στροφή. Το θέμα είναι το αποτέλεσμα. Θα πάρεις μια λάθος στροφή και θα βρεθείς κάπου αλλού ή θα πάρεις μια λάθος στροφή και θα φύγεις στον γκρεμό χάνοντας την πολύτιμη κατά τον κόσμο ζωή σου ;
Το ζήτημα είναι να είσαι συμβιβασμένος με κάθε ενδεχόμενο. Να είσαι έτοιμος για οτιδήποτε. Έσω έτοιμος λένε οι πρόσκοποι. Ποτέ δεν μου άρεσαν τα προσκοπάκια από το Μαρούσι που τα πετύχαινα να φορούν τις αποκρουστικά cult στολές τους αλλά μου άρεσε πως επεβίωνε ακόμα όλο αυτό που πιστεύουν. Τι καλύτερο από το να είσαι πάντα έτοιμος ; Έτοιμος για όλα. Το χειρότερο ενδεχόμενο στο πίσω μέρος του μυαλού σου αν σε συντροφεύει, δεν υπάρχει περίπτωση να κάνεις τόσο λάθος επιλογές. Απλά θα πέφτεις σε εύκολα και αχρείαστα φάουλ που επιφυλάσσονται δεξιά και αριστερά. Αυτά αναφορικά με το πρώτο εφόδιο που πρέπει να έχει κανείς. Λίγη απαισιοδοξία για αρχή λοιπόν. Όλα θα είναι ευκολότερα από κει και πέρα.
Δεύτερο και σημαντικό εξίσου εφόδιο είναι ο συμβιβασμός με την ανθρώπινη φύση που δε θα γνωρίσει τη θέωση ποτέ. Ο Θεός δε μας αγαπά. Είμαστε τα πιόνια του σαν ένα παιχνίδι Sims. Τίποτα παραπάνω. Η συνειδητοποίηση του "θεϊκού" είναι αυτό που πρέπει πάντα να σε κινητοποιεί και να σε κάνει ακόμα περισσότερο έτοιμο. Έτοιμο για όλα. Όλα. Κάθε τιμονιά. Επανάληψη. Λογοτεχνικό σχήμα σε ένα δοκιμιακό κείμενο ή καλύτερα μια συνειρμική δοκιμιακή απόπειρα.
Τελευταία γνώση-εφόδιο. Στα πλαίσια της αμφισβήτησης προς καθετί πρέπει να αποφασίσεις πως κανείς δεν έχει περισσότερα δικαιώματα από εσένα στη ζωή σου. Στο σώμα σου, στο νου σου. Κανείς δεν μπορεί να σε εκμεταλλευτεί περισσότερο από εσένα τον ίδιο. Επομένως, κανείς δεν μπορεί να αποφασίσει πότε θα φύγεις. Θα φύγεις όταν μπορέσεις. Και θα μπορέσεις όταν το αποφασίσεις.

Πάντα θα έρχονται στραβοτιμονιές. Αντίθετα ρεύματα και απώλεια του ελέγχου του αυτοκινήτου. Η ετοιμότητα θα σε βοηθήσει να πάρεις σωστές αποφάσεις δεδομένου πως εξετάζεις όλα τα ενδεχόμενα λόγω της απαισιόδοξης σκέψης. Στα πλαίσια αυτά βέβαια όλα λειτουργούν όπως το προφυλακτικό. Έχεις ένα ποσοστό αποτυχίας. Η αποτυχία μπορεί να είναι αναστρέψιμη ή όχι. Στην περίπτωση του μη-αναστρέψιμου έχεις πάντα το ΔΙΚΑΙΩΜΑ στην αυτοκτονία. Και όλα εύκολα και γρήγορα λύνονται.
Δεν είναι η εύκολη λύση. Κάθε άλλο παρά εύκολη είναι. Για τους άλλους. Για σένα όχι. Είναι εύκολο να χαραμίσεις κάτι ΕΣΥ το κατέκτησες.

Δεν αποτελεί παρακίνηση προς κάποια τέτοια ενέργεια. Άλλωστε ποιος έχει το σθένος να το κάνει ; Ούτε ο γράφων που το επικροτεί. Απλά οι λάθος επιλογές διορθώνονται. Τα λάθη πληρώνονται. Η λύτρωση έρχεται. Και η τάξη αποκαθίσταται.

ΥΓ. Τύψεις και μιζέρια. Ναι. Τα συναισθήματα που μισείς και πάντα αναζητάς. Αυτός είσαι. Ένας άνθρωπος. Ένας ωραίος άνθρωπος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου