Σάββατο 16 Μαρτίου 2013

Απόκρεω

"Τι θα κάνετε το τριήμερο ;" Πάγια ερώτηση των τελευταίων ημερών. Καλά, δικαιολογημένη, καθώς μπορείς να κανονίσεις οτιδήποτε με φίλους, συγγενείς ή τον σύντροφό σου στα πλαίσια ενός τριημέρου αποχής και ξεκούρασης. Όμως πρέπει από ένα σημείο και μετά να κάνεις κάτι για τις Απόκριες. Κάτι ουσιαστικό που θα συνάδει με το κλίμα και θα σε βάλει κι εσένα σε αυτόν τον χορό χαράς και γλεντιού.
Γιατί ; Για ποιο λόγο ; Για κανέναν. Απολύτως. Απλά συνηθίζουμε για να κηρύξουμε τις σαράντα μέρες πριν την Ανάσταση του Χριστού να ντυνόμαστε, να βαφόμαστε και να χοροπηδάμε σε λιτανείες καρναβαλιών στην Πάτρα, την Ξάνθη, στου Ρέντη, στο Ρέθυμνο.
"Ωχ Λεμόνι πάλι ξινίλα βγάζεις. Τίποτα δε σου αρέσει ;" Όχι, δεν είναι αυτό, απλά καμιά φορά εκδηλώνεις σαν άνθρωπος συναισθήματα που δεν περίμενες, κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες.
Προσωπικά έπαψα να ντύνομαι αποκριάτικα και να συμμετέχω ενεργά σε τέτοιου είδους δρώμενα κάπου στο Γυμνάσιο. Δε μίσησα τη γιορτή αυτή. Χαίρομαι να βλέπω έξυπνες ιδέες και ντυσίματα, πόσο μάλλον να βλέπω κόσμο να χορεύει στους δρόμους, να πίνει, να τραγουδάει. Να το γλεντάει το πράμα. Ίσως κάποιοι έχουν ανάγκη να γλεντούν. Ίσως δεν τους φτάνει η καθημερινότητά τους που δεν απέχει πολύ από καρναβάλι και θέλουν να βρεθούν σε έναν χώρο που όλα επιτρέπονται.

Κάποιοι μένουν πίσω. Δεν προχωρούν. Σε παλιότερη ανάρτηση αναφέρθηκα στη μάζα. Στη συνειδητή μάζα. Στο να χαθείς τελικά μέσα στο πλήθος και να ακολουθήσεις τους ρυθμούς του, γιατί ίσως έτσι να πας μπροστά. Δεν κρίνω τις Απόκριες και τα καρναβάλια ως μια κακή μαζοποίηση όπως το iphone για παράδειγμα. Είναι τελικά μια ευγενής μαζική αντίδραση του ανθρώπου να ξεσπάσει, να βγει από τα ρούχα του και να του επιτραπούν όλα, στο πλαίσιο μιας άλλης αμφίεσης.

Άλλη μια πολύ καλή απάντηση σε όλους όσους υποστηρίζουν πως "δεν έχει σημασία τι δείχνεις αλλά ποιος είσαι". Όχι κύριοι. Το ποιος είναι ο καθένας το κρατάει για τον εαυτό του. Και ποτέ κανείς δε θα μάθει τα πάντα για κάποιον άλλον πέραν του εαυτού του. Αυτό που θα εισπράττουν όλοι πάντα από σένα είναι αυτό που θα τους δείχνεις. Αυτός είσαι σε τελική ανάλυση. Ένα μάτριξ που αλλάζεις τις προβολές του ανάλογα με το υποκείμενο συνδιάλεξης. Το εκάστοτε υποκείμενο.

Αυτό είναι οι Απόκριες. Κάποιοι απλά επιλέγουν να ζουν αυτό το μάτριξ σε ένα τριήμερο. Κάποιοι άλλοι στην καθημερινότητά τους. Φορέστε όλοι τις μάσκες σας. Όχι για ένα τριήμερο. Φορέστε τις για πάντα. Τελικά αυτό έχει αξία. Η μάσκα. Το πρόσωπό σου λίγο ενδιαφέρει τον άλλον. Και καλά κάνει και δεν τον ενδιαφέρει.

ΥΓ. Καλή Αποκριά. Χορέψτε, γλεντήστε.
ΥΓ2. Ένα κίτρινο κασκόλ, μαύρα ρούχα. Έτοιμη η δικιά μας αποκριάτικη ενδυμασία. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου